fallback

Прогноза: Китай ще владее 1/3 от световния пазар до 2030

За Европа този показател в края на десетилетието ще бъде 12%

Всяка трета нова кола, продадени в света през 2030 г., ще бъде произведена от китайска автомобилна компания. Това е шокиращата нова прогноза на експерти от индустрията, които са изучавали кривата на растеж на Китай.

Китайските автомобили вече представляват значителни 21% от пазара, но анализаторите очакват индустрията в страната да се разрасне бързо. Част от растежа ще дойде в Китай за сметка на западните марки, като се очаква местните производители да увеличат дяла си от 59 на 72%.

Още по-тревожно за същите тези западни марки е, че повечето от допълнителните продажби ще дойдат отвъд границите на Китай. Агенция AlixPartners смята, че продажбите на китайски автомобилни производители, направени извън страната, ще се увеличат от 3 милиона през 2024 г. до 9 милиона в края на десетилетието.

Според експертите, новите 100-процентови мита, въведени от администрацията на президента Джо Байдън, ще ограничат способностите на Китай да навлезе в Северна Америка, а Япония също ще се окаже трудна за превземане. В същото време обаче китайските производители до 2030 г. ще удвоят своя дял на европейския пазар до 12%. Едновременно с това дялът им в Русия ще нарасне от сегашните 33 на 69%. Продажбите в Близкия изток и Африка се очаква да нараснат от 8 на 39%, а доставките в Централна и Южна Америка може да се увеличат от 7 на 28%, съобщава CNBC.

Пазарен дял на Китай:

Глобален - сега 21%, прогноза за 2030 г. - 33%

Китай - сега 59%, прогноза за 2030 г.- 72%

Русия - сега 33%, прогноза за 2030 г. - 69%

Европа - сега 6%, прогноза за 2030 г. - 12%

Северна Америка - сега 1%, прогноза за 2030 г. - 3%

Централна и Южна Америка - сега 7%, прогноза за 2030 г. - 28%

Близък изток и Африка - сега 8%, прогноза за 2030 г. - 39%

Япония - сега 0%, прогноза за 2030 г. - 1%

Южна и Югоизточна Азия - сега 3%, прогноза за 2030 г. - 31%

По-високите маржове, на които се радват китайските автомобилни производители, и техните агресивни ценови стратегии са добре известни, но анализаторите откриват и други важни предимства. Те включват време за разработка, което е наполовина по-малко от тези на западните производители на автомобили и способността на Китай да обновява по-често моделите си в резултат на това.

„Китайските марки придават по-висока стойност на функциите, които клиентите действително могат да изпитат, като дизайн и технологии в кабината; те са безмилостно съсредоточени върху поддържането на своето предимство в цените, дори когато изграждат фабрики в чужбина; и те са изградили значителна преднина в нововъзникващите технологии – включително производството на батерии“, казва Андрю Бергбаум от AlixPartners.

fallback
  • #18
    Лудория ( преди 5 месеца )
    То зависи и от китайското, разбира се. Аз ползвам китайски телефон на китайска марка и нямам проблеми, но навярно защото не го ползвам за кой знае какво. Същата марка пусна и автомобили, ама такъв засега не мога да си купя, пък и за тези пари ще си купя нещо "европейско"... предразсъдъци. Телефона мога да го хвърля и да ми е все тая, но за автомобил не мисля така. Освен ако не е на цената на телефон. Имаше едни Ситроен-и за по 100 евро, ама не ги пуснаха в България.
  • #17
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Абе не знам как ще е с китайските коли, но се купих китайско джакузи което тече сериозно от ново (за 24 ч. от максимум до минимум), и вече месец чакам някой да благоволи да го смени, та имам вече сериозни подозрения че доста ще почакам. Та да се представим как си плащам лизинга месеци наред и ходя пеш ....
  • #16
    В ( преди 5 месеца )
    Амазония и джунглите, в бедните африкански провинции - фотоволтаиците са решението. Да си заредят телефоните, да си преварят вода и да имат осветление. Оядените европейци скоро ще разберат цената на ресурсите - с промяната на паричните и енергийните потоци. За жалост Европа е големият губещ.
  • #15
    q ( преди 5 месеца )
    Става въпрос за китайските марки - с китайски имена. Това което ще се продава с китайски части и ребрандирано за да го преглътне местното население е друга бира.
  • #14
    До лудория ( преди 5 месеца )
    Въобще не е ирония. Това е най-достъпният начин за достъп до електричество в Африка, където разстоянието между "населените места" е огромно, а населението в тях е няколкостотин жители за които не си заслужава икономически да се прекарва далекопровод и да се изграждат трансформатори.
  • #13
    Лудория ( преди 5 месеца )
    Според мен беше ирония това за тока на колибите, но знам ли...
  • #12
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Че той самият Китай не е ли 1/3 от световния пазар?
  • #11
    анонимен ( преди 5 месеца )
    китайците ще продадат ако има кой да купи произведените количества които отлежават в складовете пълни а купувачи които да експериментират със себе си и семействата си нещо няма желаещи
  • #10
    до 9 ( преди 5 месеца )
    Точно с електричка от 5к долара бая колиби ще имаш да обиколиш. С 9кВч батерия тамън ще стига от едната до другата, но климатик на собствен риск се пуска. А дори и да е с по-голяма батерия фотоволтаиците на колибата 150 или 250 кВ зарядни ще поддържат?
  • #9
    До 8 ( преди 5 месеца )
    Китайците ще продават там, където Toyota продава най-евтините си автомобили. Онези по 10 хиляди долара, които нямат дори уреди и лампи по таблото и вентилатор на парното, да не говорим за ел стъкла и други глезотии. Там китайците ще продават своите електромобили по 5 000 долара, които освен ел стъкла airbag и ABS, имат и климатик, който ще е полезен в Африка. Там има хиляди километри без бензиностанции, но вече на всяка колиба има фотоволтаици.
fallback
Последни