За много маниаци Porsche е върховният производител на автомобили. Със сигурност марката е легендарна с историческите си модели. Като започнем от шосейните Porsche 911 и Carrera GT, та отидем до състезателните писти.
Коли на Porsche са печелили „Льо Ман“ цели 19 пъти , ралито „Париж-Дакар“ два и „24-те часа на Дейтона“ в още 19 издания. Династията от Германия е може би втора след Ferrari в това отношение.
5 от най-скъпите коли на Porsche (ГАЛЕРИЯ)
Състоянието на Световния шампионат по спортни автомобили се променя в началото на 80-те години на миналия век, като FISA въвежда нов клас прототип. Този клас, Група C, дава началото на една от най-легендарните и жестоки епохи в историята на състезанията. Свободата на група С - с много малко правила извън ограниченията за горивото и размера, води до едни от най-бързите автомобили, участвали някога в Льо Ман.
С въвеждането на група C и новите разпоредби - Porsche иска да покаже нещо невиждано. Предишният прототип 963 на компанията го извежда до върха на подиума в Льо Ман три пъти през 1976, 1977 и 1981 г.. И бетонира немците като отбор, който побеждава, дойле ли нов клас. Вместо да усъвършенства шасито 963, което по същество е дизайн от 60-те години на миналия век, легендарният дизайнер на Porsche Норберт Сингер изработма изцяло нова кола за 1982 година - 956. Резултатът е невероятен - през следващите няколко години печели многобройни титли на Световния шампионат за спортни автомобили на FIA и Льо Ман, като същевременно чупи рекорди по пътя. Неговата победна серия му осигурява мястото на легенда номер1 в състезанията от група C.
През 2015 г. шаси 956-003 отива на търг в Pebble Beach, Калифорния, като перлата на събитието. Този конкретен модел става един от най-търсените екземпляри 956, тъй като е категоричният победител в „24-те часа на Льо Ман“ през 1983 г. В крайна сметка колата е продадена за умопомрачителните 10 120 000 долара.