За много маниаци Porsche е върховният производител на автомобили. Със сигурност марката е легендарна с историческите си модели. Като започнем от шосейните Porsche 911 и Carrera GT, та отидем до състезателните писти.
Коли на Porsche са печелили „Льо Ман“ цели 19 пъти , ралито „Париж-Дакар“ два и „24-те часа на Дейтона“ в още 19 издания. Династията от Германия е може би втора след Ferrari в това отношение.
5 от най-скъпите коли на Porsche (ГАЛЕРИЯ)
917 безспорно е най-емблематичната състезателна кола на Porsche и може би най-емблематичната състезателна кола на всички времена. Началото не е лесно като при много други състезателни коли на марката. Всъщност, много шофьори активно избягват да го карат, когато дебютира през 1969 година заради опасна репутация.
С увеличаването на лимита на работния обем на двигателя на Световния шампионат по спортни автомобили до 5 литра през 1968 г. започват плановете за 917. Porsche проектира и прави необходимите 25 бройки само за 10 месеца на базата на предишните успешни състезатели като 907 и 908. Направени са две версии - 917K (или "къс" вариант) и 917LH ("дълга опашка"). Първоначално 917 има проблеми с управлението. Претърпява безпрецедентен провал на следващата година. Но! Колата спечели 9 от 10 състезания в Световния шампионат за спортни автомобили през 1970 г. и общата победа в Льо Ман. Той продължава терора си още пет години, както в Европа, така и в международен план.
За разлика от повечето други автомобили в този списък, Porsche 917K от 1970 година с номер 917-024 на шасито не е ценен поради своите състезателни постижения. Той никога не е излизал на пистата извън дните за тестване. Въпреки това, наследството, което представлява, е достатъчно да бъде продаден за 14 080 000 долара на търг през 2017 г.