За много маниаци Porsche е върховният производител на автомобили. Със сигурност марката е легендарна с историческите си модели. Като започнем от шосейните Porsche 911 и Carrera GT, та отидем до състезателните писти.
Коли на Porsche са печелили „Льо Ман“ цели 19 пъти , ралито „Париж-Дакар“ два и „24-те часа на Дейтона“ в още 19 издания. Династията от Германия е може би втора след Ferrari в това отношение.
5 от най-скъпите коли на Porsche (ГАЛЕРИЯ)
GT1 клас на BPR Global GT Series дава на света някои от най-яките хомологационни автомобили в историята . В средата на 90-те години McLaren F1 GTR е доминиращата сила и Porsche се нуждае от нова кола, за да го победи.
Преди Porsche 911 GT1 повечето автомобили с хомологация са шосейни, които след това стават състезателни. Porsche решава да направи обратното с GT1. Компанията проектира специално създаден Le Mans GT, като разрязва 993 наполовина и свързва предната му част със задната част на прототип на състезателна кола 962. Резултатът се възползва от преработената версия на 3.2L twin-turbo плосък шестцилиндров двигател на 962 и запазва разположението му в средата, отделяйки го от историческия формат на задния мотор на 911. За да може тази смес да се състезава, Porsche трябва да създаде примери за пътя — GT1 Straßenversion.
Докато състезателната версия на 911 GT1 идва преди спечелването на Льо Ман през 1998 г., Porsche модифицира шосейната версия в Щутгарт, от която са направени само 20 бройки. Една от тези GT1 Straßenversions отива на търг през 2017 г. и неочаквано удря $5,665,000 поради своята рядкост и родословие.