Появата на новото BMW M5 (G90) очаквано предизвика огромен интерес, но и много спорове, тъй като част от феновете на модела определено са разочаровани. А причината е, че новият автомобил не само е по-бавен, поне на хартия, от своя предшественик, но е и много по-тежък.
Предстои да се види как това допълнително тегло ще се отрази на поведението на автомобила. Едно нещо обаче е сигурно - това е автомобил, който винаги е чупил рекорди по отношение на очакванията към него. И това важи не само за G90, а за всички поколения на модела.
Съответно, това поражда и един логичен въпрос - кое е най-доброто M5 в историята? Това, с което започна всичко - E28? Или пък E60, което е единственото с V10 двигател? Да, то има някои недостатъци, но ги компенсира с характер. Дори изходящото F90 с неговата забележителна версия CS, спестяваща теглото, е сред претендентите.
Кое е най-доброто BMW M5 (ГАЛЕРИЯ):
В този момент BMW със сигурност можеше да постави турбо на V8 на E39 M5, но вместо това баварците решиха да увеличат броя на цилиндрите още веднъж с V10 – и не просто V10, а такъв, вдъхновен от програмата на компанията за Формула 1.
Ако някога сте имали шанса да карате такъв, ще знаете, че E60 поколението на M5 имаше своите недостатъци. Но звукът на този двигател компенсира всичко. Това поколение представи и „M бутона“ на волана. За нормално шофиране двигателят беше ограничен до „само“ 400 к.с. Натиснете бутона обаче и 100 допълнителни коня са включени в действие, давайки ви 500 к.с. и време от 0 до 60 мили в час от 4,1 секунди. И има и Touring вариант.