Появата на новото BMW M5 (G90) очаквано предизвика огромен интерес, но и много спорове, тъй като част от феновете на модела определено са разочаровани. А причината е, че новият автомобил не само е по-бавен, поне на хартия, от своя предшественик, но е и много по-тежък.
Предстои да се види как това допълнително тегло ще се отрази на поведението на автомобила. Едно нещо обаче е сигурно - това е автомобил, който винаги е чупил рекорди по отношение на очакванията към него. И това важи не само за G90, а за всички поколения на модела.
Съответно, това поражда и един логичен въпрос - кое е най-доброто M5 в историята? Това, с което започна всичко - E28? Или пък E60, което е единственото с V10 двигател? Да, то има някои недостатъци, но ги компенсира с характер. Дори изходящото F90 с неговата забележителна версия CS, спестяваща теглото, е сред претендентите.
Кое е най-доброто BMW M5 (ГАЛЕРИЯ):
E39 M5 беше първото, който получи V8 двигател. Това беше 4,8-литров (S62), генериращ 400 к.с. и 500 K; въртящ момент. Времето от 0 до 100 км/ч беше намалено до само 4,8 секунди в кола, която привидно все още беше луксозен седан с четири врати с много фино дърво и еластична кожа в интериора. Разбира се, подобно на начина, по който можем да оплакваме преминаването на последното M5 към хибридна мощност, хората се оплакаха, че жертването на традиционния редови шестцилиндров двигател за V8 е кощунство.
Може би единственият елемент на критика, който можеше да бъде подкрепен в този дебат, беше фактът, че поради ограниченията на пространството под капака, E39 M5 трябваше да се откаже от по-доброто управление с рейка и зъбно колело на по-малките модели, като вместо това запази по-малко комуникативната кормилна кутия.