fallback

Нова технология позволява супер бързо безжично зареждане

Американски учени успяха да презаредят Porsche Taycan на 270 kW

Porsche Taycan се зарежда с постоянен ток до 270 kW. И сега го прави без кабели благодарение на изследователи от Националната лаборатория Оук Ридж на Министерството на енергетиката на САЩ, които успяха да прехвърлят енергия в акумулаторната батерия на електромобила.

Проектът, в който участва и Volkswagen Group of America, разработи многофазна индукционна технология, проектирана от екип от американски учени. Така още през през учените успяват да постигнат мощност от 100 kW, а няколко месеца по-късно производителността е увеличена два и половина пъти.

Сред предимствата, предлагани от технологията, разработена в Националната лаборатория Оук Ридж, е теглото и обема. Безжичната система за зареждане трябва да бъде бърза, надеждна и пестяща място. За да намалят масата и да направят тези устройства подходящи за използване в компактни пътнически автомобили или, както в случая с Taycan - в спортни автомобили, компаниите обикновено работят върху системи с номинална мощност между 11 и 20 kW.

В случая стойностите са съвсем различни, при това без големи промени на килограмите и сантиметрите. Това е постигнато благодарение на използването на полифазни електромагнитни свързващи бобини с диаметър 19 инча, които се характеризират с по-висока плътност на мощността. Те имат специална конструкция, дело на инженери от САЩ, което позволява изключително високи нива на мощност да бъдат прехвърлени с помощта на въртящи се магнитни полета.

Цялата система е безпроблемно интегрирана в шасито на автомобила и също така включва системи за защита, които предотвратяват превишаване на текущите граници на напрежението, както и предотвратяват опасността от прегряване и късо съединение.

„Приемната бобина, проектирана за изследователското превозно средство - в случая Porsche Taycan, може да постигне 8 до 10 пъти по-голяма плътност на мощността от съществуващите системи“, коментира Омер Онар, който е сред ръководителите на проекта.

Американската лаборатория и филиалът на Volkswagen заявиха, че ще продължат сътрудничеството си за по-нататъшно развитие на системата и създаване на вариант, подходящ за домашна употреба.

„Също така работим с Volkswagen върху разработването на многофазна система за приложения за зареждане в жилища и си сътрудничим за разработването на олекотен дизайн на корпуса, който ще подобри механичните, електрическите, термичните и магнитните характеристики. Нашата цел е да усъвършенстваме технологията, така че да е готова за внедряване в производствени автомобили“, казва още Онар.

fallback
  • #12
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Защо не направят единен стандарт за автомобилни батерии и просто да се сменят на "безиностанциите"?
  • #11
    popa ot razgrad ( преди 5 месеца )
    за последните 10 години раковите заболявания скочиха петорно...може само да се спекулира за причините, но увеличеното използване на всякакви видове електроника определено има дял...
  • #10
    До Попа от Делиорман ( преди 5 месеца )
    Аз като *** енженер по електроника да ти кажа, че твоя приятел е прав за индуктивното предаване на енергия. То е както ядрената енергия вътре в реактора е много опасна но на 20 м е безопасна. Да не влизама в подробности кое как е екранирано и каакво е въздействието.
  • #9
    popa ot razgrad ( преди 5 месеца )
    мой близък приятел IT специалист казваше че всички безжични технологии са вредни както заздравето на хората така и за самите устройства...
  • #8
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Умньо,100 зареждания на бензиностанция са ти 100 000 км.Ще те заболи гърлото от много сладолед,това са 700 пъти да кибичиш по зарядните.
  • #7
    До 6 ( преди 5 месеца )
    По долу съм ти дал пример в който се изминават 70 000 км годишно без да губиш секунда за зареждане. Колко време ще прекараш на бензиностанцията за да ги изминеш? 100 зареждания по 6 минути са ти 10 часа.
  • #6
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Най бързото зареждане е на бензиностанцията.
  • #5
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Това било за домашно зареждане. Искам да я видя тази къща с 270 kW партида? Също така не виждам смисъл да бързаш да заредиш за 15 минути в къщи, при положение че е така или иначе автомобилът ще стои цяла нощ в гаража. Такава зарядна мощност има смисъл на обществени паркоместа. Примерно да зареждаш по 100 км за всеки 5 минути прекарани в billa, kaufland или кварталния магазин докато си купиш хляб и изядеш един сладолед в жегата. По 10 минути на такова паркомясто на ден са 70 000 км годишно
  • #4
    Анонимен ( преди 5 месеца )
    Няма балами да купуват електрички.
  • #3
    анонимен ( преди 5 месеца )
    обичам да светя като крушка
fallback
Последни