fallback

Стара Honda Prelude беше продадена за 60 000 долара

Очаква се японците да пуснат ново поколение на легендарния автомобил

Ако ви накарат да изброите японски спортни коли от 90-те години, вероятно ще се сетите за доста. Honda NSX, Nissan Skyline GT-R, Mazda RX-7 , Toyota Supra, Acura Integra Type-R, Honda S2000, Subaru Impreza WRX STi или Mitsubishi Lancer Evolution. Други не се появяват често, защото винаги са били подценявани. Такъв е случаят с Honda Prelude, купе, което се произвежда между 1978 и 2001 г., и ще се зарърне вкоро отново на пазара.

  Honda Prelude

Много от спортните автомобили, които Honda е произвеждала през цялата си история, са достигнали Олимп на моторните спортове и се считат за икони сред феновете. Други много бързи автомобили на  японците обаче не са имали толкова добра репутация. Последното важи и за Prelude, макар че моделът не заслужава тази участ и годините го доказват. Или по-точно пазарът.

Ако погледнете основните портали за покупка и продажба, където се рекламират автомобили втора употреба, Honda Prelude е по-скъпа, особено третото поколение. Може да се каже, че това се случва с абсолютно всички коли. Но фактът, че има бройки на Prelude, които са по-скъпи от Honda Civic Type R. И това вече не е особено нормално.      Honda Prelude

Наскоро Prelude от 2001 г., тоест една от последните произведени единици, беше продаден за 60 000 долара или малко над 55 900 евро по текущия курс. Беше рекламиран в портал за търгове и веднага намери собственик на много по-висока цена, отколкото всеки очакваше. 

В замяна на тези $60 000 новият му собственик получава направо нова японска красавица, която едва е изминала едва 7885 километра . Разбира се, автомобилът е строго сериен, нещо необичайно за този тип автомобили, тъй като много са били жертви на тунинг през новия век.

 

Според Bring a Trailer, първият му собственик го е карал в Охайо, САЩ, до 2015 г. Тогава го е купил вторият му собственик, който сега току-що го е продал. Това е Honda Prelude 2.2 SH с петстепенна механична трансмисия, първоначално боядисана в Nighthawk Black Pearl. 

Тази версия беше наречена SH (Super Handling), защото имаше настройка, която беше по-фокусирана върху динамиката от конвенционалния Prelude. Това беше еквивалентът на Prelude 2.2 VTI, който се продаваше в Европа и имаше система, наречена ATTS за по-бързо завиване.    

SH не можеше да оборудва известното управление на четирите колела и на Honda Prelude (Prelude беше първият голям сериен автомобил с тази система), но имаше по-твърдо специфично окачване и по-дебели стабилизиращи щанги. Двигателят е 2.2 VTEC четирицилиндров с атмосферно пълнене, който развива 200 к.с.    

fallback
  • #3
    Пропов ( преди 11 месеца )
    Това е кола за експерти, не за позьори. Затова не е много популярна. Не съм карал, но имах познат с такава, изглеждаше доволен,направо щастлив. После мина на Корвет и вдигна още летвата, но за Прелюда като стане дума и все се усмихва и е готов да разказва с часове. Това са колите от нашето поколение , с 200 коня можеш да изшивееш емоции, каквито сега и 1000 коня не можеш.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Имах такава 5г. Много вървеше в завоите пребледняваш. Голямо купе и малко място вътре . Много здрав автомобил само обслужване .
  • #1
    Супер е ( преди 1 година )
    Винаги съм искал такава, в завой и задните гуми също завиват (подобно на автобус) Едно време имаше яки коли
fallback
Последни