Ако ви накарат да изброите японски спортни коли от 90-те години, вероятно ще се сетите за доста. Honda NSX, Nissan Skyline GT-R, Mazda RX-7 , Toyota Supra, Acura Integra Type-R, Honda S2000, Subaru Impreza WRX STi или Mitsubishi Lancer Evolution. Други не се появяват често, защото винаги са били подценявани. Такъв е случаят с Honda Prelude, купе, което се произвежда между 1978 и 2001 г., и ще се зарърне вкоро отново на пазара.
Много от спортните автомобили, които Honda е произвеждала през цялата си история, са достигнали Олимп на моторните спортове и се считат за икони сред феновете. Други много бързи автомобили на японците обаче не са имали толкова добра репутация. Последното важи и за Prelude, макар че моделът не заслужава тази участ и годините го доказват. Или по-точно пазарът.
Ако погледнете основните портали за покупка и продажба, където се рекламират автомобили втора употреба, Honda Prelude е по-скъпа, особено третото поколение. Може да се каже, че това се случва с абсолютно всички коли. Но фактът, че има бройки на Prelude, които са по-скъпи от Honda Civic Type R.
И това вече не е особено нормално.
Наскоро Prelude от 2001 г., тоест една от последните произведени единици, беше продаден за 60 000 долара или малко над 55 900 евро по текущия курс. Беше рекламиран в портал за търгове и веднага намери собственик на много по-висока цена, отколкото всеки очакваше.
В замяна на тези $60 000 новият му собственик получава направо нова японска красавица, която едва е изминала едва 7885 километра . Разбира се, автомобилът е строго сериен, нещо необичайно за този тип автомобили, тъй като много са били жертви на тунинг през новия век.
Според Bring a Trailer, първият му собственик го е карал в Охайо, САЩ, до 2015 г. Тогава го е купил вторият му собственик, който сега току-що го е продал. Това е Honda Prelude 2.2 SH с петстепенна механична трансмисия, първоначално боядисана в Nighthawk Black Pearl.
Тази версия беше наречена SH (Super Handling), защото имаше настройка, която беше по-фокусирана върху динамиката от конвенционалния Prelude. Това беше еквивалентът на Prelude 2.2 VTI, който се продаваше в Европа и имаше система, наречена ATTS за по-бързо завиване.
SH не можеше да оборудва известното управление на четирите колела и на Honda Prelude (Prelude беше първият голям сериен автомобил с тази система), но имаше по-твърдо специфично окачване и по-дебели стабилизиращи щанги. Двигателят е 2.2 VTEC четирицилиндров с атмосферно пълнене, който развива 200 к.с.