IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Koenigsegg помоли 27 богаташи да не карат своите Jesko

Компанията ще разследва пожара със струващата 3,35 милиона евро хиперкола

Koenigsegg Jesko се хвали, че неговият V8 с мощност 1600 HP е двигателят с рекордни обороти – 31 700 на минута и доста повече на място. Освен това е един от най-скъпите хиперколи на планетата - като добавим и златни компоненти, надхвърля 3 милиона евро.
 
 
Koenigsegg

Колата при пристигането в Гърция

Както вее писахме, гръцки милиардер преживя кошмар. Неговото ексклузивно Jesko избухна в пламъци на магистрала до Атина в Гърция и беше превърнато в овъглено шаси. Koenigsegg разследва какво може да се е случило и помоли останалите собственици на Jesko да не го карата временно.

Този Koenigsegg Jesko Nür Edition беше един от близо 70-те хиперавтомобила, участващи в автомобилно събитие, което събира бижута за милиони долари. Тази година домакин на шоуто, което продължава една седмица, е Гърция. Както знаем, страната е обхваната от нечовешка жега. Собственикът на тази брутална кола я изкара за последно на 15 юни, събота. Малко след като излезе от хотела и вече беше на магистралата - неговото Jesko се запали. Шофьорът и пътникът излязоха невредими, но Koenigsegg нямаше тази щастлива съдба. Между другото беше почти нов.

След инцидента инженер от шведската марка пътува до Гърция, за да вземе записващо устройство и да го занесе във фабриката. Koenigsegg вече анализира произхода на спонтанното запалване и тъй като е кола, която струва най-малко 2,5 милиона евро, всяка предпазна мярка е недостатъчна. Компанията помоли останалите 27-те останали собственици на Jesko да не шофират временно. Медии се добраха до писмото.
 
 
Koenigsegg


„От голяма предпазливост молим всички собственици и шофьори на Jesko да спрат да шофират колите си, докато не имаме възможност да разберем по-добре ситуацията“, написа фирмата в мейл до клиентите. По-конкретно, този Koenigsegg Jesko се запали на магистрала Attiki Odos, докато минаваше през Атина. Самият град буквално и преносно гори, подобно на голяма част от Гърция, поради гореща вълна.

Със сигурност високите температури (въпреки че инцидентът е от рано сутринта) и карането с ниски скорости не са идеалният сценарий за неповторимия битурбо V8 двигател на Jesko. Както и да е, ще трябва да изчакаме Koenigsegg да изясни съмненията, тъй като нито една от останалите единици не е имала този проблем или дори признаци за него.
 
 

Koenigsegg


Изгорелият Koenigsegg Jesko беше получен в началото на годината от вече много ядосания си собственик. Хиперколата измина малко над 300 километра до фаталната сутрин. Неговият модул, във версия Attack и с фамилното име Nür Edition, е направен от въглеродни влакна прюс няколко 24-каратови златни компонента. Цената му е 3,35 милиона евро. Сърцето на изгоряланта кола е 5,0-литров туин-турбо V8 мотор, който произвежда колосалните 1623 к.с. и 1500 Nm, когато се захранва с биогориво E85. С бензин остава на 1280 коня. Не е известно какво гориво е имало в резервоара по време на пожара.

Производството на Jesko е ограничено до 125 бройки и сглобяването започна преди три години. Тъй като се правят ръчно, досега са доставени само 28 коли, като изгорялата е една от последните.
 

0 от 500
  • #8
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Начинаещ даскал ( преди 4 месеца )
    Става все по трудно да се четат статиите Ви. То бива неграмотност, но при вас... Може да не е задължително условие за започване на работа, но определено неграмотните ги взимате с предимство.
  • #7
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Тони ( преди 4 месеца )
    Направо се разплаках
  • #6
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Ахил ( преди 4 месеца )
    Нищо он че си купи друга па я че го преместя в другия крачол
  • #5
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Друг Гост ( преди 4 месеца )
    Според мен, при 31000 об/мин ще има жироскопичен ефект. Ако двигателя ти е надлъжен няма да ти позволява да се изкачваш или спускаш :-) Ако е напречен е по-лесно - няма да позволява странично накланяне :-)
  • #4
    19 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 4 месеца )
    Ето за какво става дума: писаха за това още преди години. Действително оборотите в движение могат да достигнат "само" 8500. В покой колата може да ускори до максимум 7800 rpm., но за рекордните около 200 милисекунди, което по някакъв абстрактен, изчислителен способ се превръща в 31700 rps. Недков усетил, че нещо не му е ясно и се е презастраховал, написвайки 31 700 rpm., от което мазалото става пълно! Нека сме снизходителни, все пак. Сигурно е млад, ще се научи!
  • #3
    14 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 4 месеца )
    До #2 Уплахът ти е основателен. Някога във Ф1 нямаше ограничения в оборотите и започна надпревара, която стигна до истерия още 90-те и първите 10 години 21 век. В някакъв момент се стигна до над 20 000 rpm. Не е чак толкова важно точно колко - няколко двигателя го постигнаха, мисля под 21 000. 31 700 е поредното безумство на АМ, която за съжаление не е достатъчно взискателна към качеството на собствените си материали. Мрази и блокира тези, които и обръщат внимание.
  • #2
    19 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 4 месеца )
    Абе хора, не ме плашете - какви 31 700 на минута?!? В сайта им пише 8500 об/мин
  • #1
    2 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Не мисля, че има някаква особена причина - купе изградено от въглеродни нишки е като да го направиш от хартия от гледна точка на възпламенимост.