Koenigsegg Jesko се хвали, че неговият V8 с мощност 1600 HP е двигателят с рекордни обороти – 31 700 на минута и доста повече на място. Освен това е един от най-скъпите хиперколи на планетата - като добавим и златни компоненти, надхвърля 3 милиона евро.
Колата при пристигането в Гърция
Както вее писахме, гръцки милиардер преживя кошмар. Неговото ексклузивно Jesko избухна в пламъци на магистрала до Атина в Гърция и беше превърнато в овъглено шаси. Koenigsegg разследва какво може да се е случило и помоли останалите собственици на Jesko да не го карата временно.
Този Koenigsegg Jesko Nür Edition беше един от близо 70-те хиперавтомобила, участващи в автомобилно събитие, което събира бижута за милиони долари. Тази година домакин на шоуто, което продължава една седмица, е Гърция. Както знаем, страната е обхваната от нечовешка жега. Собственикът на тази брутална кола я изкара за последно на 15 юни, събота. Малко след като излезе от хотела и вече беше на магистралата - неговото Jesko се запали. Шофьорът и пътникът излязоха невредими, но Koenigsegg нямаше тази щастлива съдба. Между другото беше почти нов.
След инцидента инженер от шведската марка пътува до Гърция, за да вземе записващо устройство и да го занесе във фабриката. Koenigsegg вече анализира произхода на спонтанното запалване и тъй като е кола, която струва най-малко 2,5 милиона евро, всяка предпазна мярка е недостатъчна. Компанията помоли останалите 27-те останали собственици на Jesko да не шофират временно. Медии се добраха до писмото.
„От голяма предпазливост молим всички собственици и шофьори на Jesko да спрат да шофират колите си, докато не имаме възможност да разберем по-добре ситуацията“, написа фирмата в мейл до клиентите. По-конкретно, този Koenigsegg Jesko се запали на магистрала Attiki Odos, докато минаваше през Атина. Самият град буквално и преносно гори, подобно на голяма част от Гърция, поради гореща вълна.
Със сигурност високите температури (въпреки че инцидентът е от рано сутринта) и карането с ниски скорости не са идеалният сценарий за неповторимия битурбо V8 двигател на Jesko. Както и да е, ще трябва да изчакаме Koenigsegg да изясни съмненията, тъй като нито една от останалите единици не е имала този проблем или дори признаци за него.
Изгорелият Koenigsegg Jesko беше получен в началото на годината от вече много ядосания си собственик. Хиперколата измина малко над 300 километра до фаталната сутрин. Неговият модул, във версия Attack и с фамилното име Nür Edition, е направен от въглеродни влакна прюс няколко 24-каратови златни компонента. Цената му е 3,35 милиона евро. Сърцето на изгоряланта кола е 5,0-литров туин-турбо V8 мотор, който произвежда колосалните 1623 к.с. и 1500 Nm, когато се захранва с биогориво E85. С бензин остава на 1280 коня. Не е известно какво гориво е имало в резервоара по време на пожара.
Производството на Jesko е ограничено до 125 бройки и сглобяването започна преди три години. Тъй като се правят ръчно, досега са доставени само 28 коли, като изгорялата е една от последните.