Хомологационните автомобили са се превърнали в нещо като умираща порода днес. Отчасти, защото организаторите на състезания не изискват точни улични версии. Но също и поради търсенето на все по-високи печалби от производителите, за които се загуби смисъл да правят няколко бройки.
Някога хомологационните коли изникваха от всички краища на земното кълбо. В тази статия ще се съсредоточим само върху най-яките модели.
10 уникални коли, слезли директно от пистата (ГАЛЕРИЯ):
Преди Toyota да доминира в “24 часа на Льо Ман“ с пет поредни победи от 2018 до 2022 г., тя имаше няколко неуспешни опита. Може би най-легендарните му ранни състезания бяха през 1998 и 1999 г., където Toyota GT-One TS020 беше най-бързата кола, но поради лош късмет остана втора. През 1998 г. отборът се оттегли час преди финала, давайки победата на 911 GT1, докато през 1999 г. неговият автомобил номер едно спука гуми на правата Mulsanne.
Все пак не може да се отрече, че GT-One е една от най-красивите машини, които някога са се състезавали в Льо Ман. Това важи и за уличната версия, от която са направени само две бройки. А именно, точно както при Nissan R390 GT1, организаторите на Льо Ман изискват една специална хомологация, за да може колата да се състезава. И тъй като Toyota се интересуваше само от състезания, тя направи само две коли. А уличната версия GT-One е толкова дива, колкото може да си представите. Сп