Хомологационните автомобили са се превърнали в нещо като умираща порода днес. Отчасти, защото организаторите на състезания не изискват точни улични версии. Но също и поради търсенето на все по-високи печалби от производителите, за които се загуби смисъл да правят няколко бройки.
Някога хомологационните коли изникваха от всички краища на земното кълбо. В тази статия ще се съсредоточим само върху най-яките модели.
10 уникални коли, слезли директно от пистата (ГАЛЕРИЯ):
Помислете за прословутото рали Група B и Audi Sport Quattro вероятно ще бъде първата кола, която ще ви дойде на ум. Колата напълно унищожи конкуренцията. Със своето късо междуосие, мощен редови петцилиндров двигател и системата Quattro AWD, Sport Quattro е най-емблематичната рали кола на всички времена .
Докато Ur-Quattro представляваше първия опит на Audi в рали, преработеният Sport Quattro беше много по-динами
ен както на рали трасето, така и на обществените пътища. Нещо повече, специалната хомологация беше разрешена за движение по улиции. С късо междуосие и ултралека каросерия от 1270 килограма, зработена от въглероден кевлар и фибростъкло, немският звяр беше един от най-впечатляващите пътни автомобили от онази епоха.
За да добави към лудостта на тази кола, Audi я оборудва с 2,1-литров редови петцилиндров двигател с турбокомпресор, подходящ за 306 к.с. Днес тези цифри може да не изглеждат твърде впечатляващи, но любимото специално BMW M3 E30 DTM хомологация, представено две години по-късно, стигаше до 238 к.с. в най-мощната версия. Благодарение на своята система Quattro AWD, Sport Quattro беше ракета, достигайки стотака за около 5,6 секунди