fallback

ACEA: Европа продължава да няма достатъчно зарядни

Само една от 8 налични станции работи бързо, оплакват се производителите на автомобили

„Липсата на опции за бързо зареждане е основна пречка за потенциалните купувачи на електрически превозни средства“, твърди Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA), която се описва като „глас на автомобилната индустрия“ и включва популярни имена като BMW, Renault, Rolls-Royce и Volvo сред нейните основатели.

Шофьорите обикновено не само трябва да се бавят, за да заредят електрическа кола, но могат да изпаднат в неприятна ситуация, при която след редене на опашка и чакане на ред да попаднат на станция с променлив ток (AC), а не с DC (променлив ток). Именно вторият вариант е необходим за бързо зареждане на батерия.

„Ако искаме да убедим европейците да преминат към електрически превозни средства, зареждането трябва да е толкова лесно, колкото е зареждането с гориво днес“, коментира Сигрид де Врис, генерален директор на асоциацията.

Производителите вярват, че преодоляването на така наречената „безпокойство за пробег“ – страхът, че батерията на електрическата кола ще се изтощи, преди да може да бъде презаредена, е от ключово значение за убеждаването на водачите да се откажат от бензиновите и дизеловите коли.

„Хората се нуждаят от лесен достъп до зарядни устройства в ежедневната си среда и тези точки за зареждане трябва да бъдат бързи и лесни за използване, без да се налага да чакат на дълги опашки“, добави де Врис.

„Гъстата мрежа от обществени DC бързи зарядни устройства е от решаващо значение за улесняване на пътуването на дълги разстояния и смекчаване на безпокойството за обхват“, според ACEA, която наскоро предупреди, че ЕС ще се нуждае от осемкратно разширяване на точките за зареждане до края на десетилетието, ако трябва да се случи „масовото приемане“ на електрически автомобили.

Електрическите автомобили обикновено са по-скъпи от другите превозни средства, въпреки че през последните години комбинация от по-широк инфлационен натиск, включително за горивата, заедно с свързаните с околната среда данъци, повишиха текущите разходи за бензинови и дизелови автомобили.

fallback
  • #5
    Гост ( преди 6 месеца )
    Защо са ви зарядни станции?.Желаещите да си купят електрокари са на привършване.Ето пример,дори Теслю адреналинката електричка се ослушва и не ще да си купи електрокар.
  • #4
    До 2 ( преди 6 месеца )
    Точно обратното трябва да направят. Да опростят данъците и таксите, които плащат зарядните станции върху всеки киловатчас, за да имат огромни печалби. Тогава зарядната инфраструктура ще бъде изградена за рекордни срокове, А чак след това могат да върнат данъците и таксите и дори да ги обложат с допълнителни акцизи. Това би било разумна държавна политика за избавяне от вноса на изкопаеми горива и изтичане на милиарди от икономиката на държавите и на Европа като цяло..
  • #3
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Едно нещо в което България да е първа. В момента са инсталирани седем пъти повече от препоръчаните от Европа бързи зарядни станции. Преди няколко месеца дори беше преизпълнен планът за 2030 година И продължават да се изграждат. И в Европа можеше да е същото, ако бюрокрацията не пречеше. Преди няколко месеца четох статия В която веригите зарядни се оплакваха, че някакви документи преди са излизали за два три месеца, а сега се чака повече от година и сроковете стават все по дълги.
  • #2
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Има но защо там цените са петорни, айде по-сериозно то всеки иска печалби а тия сега когато лятото тока е безплатен заради волтаиците сигурно са с 1000% процента печалба държавата трябва да им прибере 80% от нея!
  • #1
    анонимен ( преди 6 месеца )
    За какво са ви зарядни като никой не ги ползва? Хората си карат на нафта.
fallback
Последни