Apple CarPlay и Android Auto се появиха преди десетилетие, а днес са стандарт в мултимедийните системи на почти всички нови автомобили. Те дублират мобилния телефон на дисплея, интегрирайки приложения като Google Maps или Spotify.
Накратко, това е разширение в колата на ценния смартфон, с което мнозина не могат да се разделят. Проучване показа нещо повече - една трета от шофьорите не биха купили кола, която няма Android Auto или Apple CarPlay.
Консултантската фирма McKinsey & Co попита 30 000 души от основните автомобилни пазари. За около 30% от анкетираните връзката с Apple CarPlay и Android Auto е решаващ фактор при закупуване на автомобил . Едва ли има разика, ако говорим за водачи на електрически или бензинови коли: съответно 30% и 35%.
Някои потребители дори биха платили, за да имат тази функционалност в колата си, ако се предлагаше като екстра: 17% в случай на ДВГ модели и 30% на такива с нулеви емисии. А на въпроса за сценарий, при който тази интеграция с мобилния телефон вече няма да бъде налична в колите, повече от половината отговориха, че тогава ще използват смартфона вместо екрана на автомобила. Много по-малко от тези, които са посочили, че биха използвали мултимедийната система на колата: 35%.
Tesla, Rivian и сега General Motors са марките, които не искат тази свързаност. Което е поразително на фона на горните цифри. Пример за това е General Motors, която ще спре да предлага опциите в новите си автомобили, започвайки с електрическия Chevrolet Blazer. В замяна на това неговата нова информационно-развлекателна система Ultifi ще има интегрирани приложения като Google Maps, Spotify или Audible.
Причините, поради които тези компании, се отказват, са проблемите с връзката или със съвместимостта. Но също така е ключово, че тези приложения ще трябва да се изтеглят чрез абонамент. А с Apple CarPlay или Android Auto марките не правят пари: потребителят използва телефона си, както и собствените си данни.
General Motors се надява, че водачите постепенно ще свикнат с тази система, която не изисква мобилен телефон. Времето ще покаже дали са били прави или не. В крайна сметка всеки има смартфон и плаща скоростта за данни. И не му се дават пари два пъти за едно и също. Освен това потребителите предпочитат това или други приложения за навигация пред GPS-а на автомобила, защото познават неговия интерфейс и разполагат с безплатна актуализирана картография.
Ferrari прави точно обратното: ще премахне навигаторите, тъй като баровците зад волана разчитат изцяло на тези две връзки през телефона. От друга страна, имаме марки, предлагащи директно Android Automotive: автомобилният софтуер на Google. Той осигурява голяма част от приложенията, налични на телефони. Въпреки че е система Android, тя поддържа CarPlay за свързване на устройства на Apple. Накратко, отлична опция.