fallback

Шофьорите не искат кола без Apple CarPlay и Android Auto

Три големи марки обаче ги отказват, защото им създават проблеми, а и не правят пари от тях

Apple CarPlay и Android Auto се появиха преди десетилетие, а днес са стандарт в мултимедийните системи на почти всички нови автомобили. Те дублират мобилния телефон на дисплея, интегрирайки приложения като Google Maps или Spotify.    

Накратко, това е разширение в колата на ценния смартфон, с което мнозина не могат да се разделят. Проучване показа нещо повече - една трета от шофьорите не биха купили кола, която няма Android Auto или Apple CarPlay.

Консултантската фирма McKinsey & Co попита 30 000 души от основните автомобилни пазари. За около 30% от анкетираните връзката с Apple CarPlay и Android Auto е решаващ фактор при закупуване на автомобил . Едва ли има разика, ако говорим за водачи на електрически или бензинови коли: съответно 30% и 35%.    

Някои потребители дори биха платили, за да имат тази функционалност в колата си, ако се предлагаше като екстра: 17% в случай на ДВГ модели и 30%  на такива с нулеви емисии. А на въпроса за сценарий, при който тази интеграция с мобилния телефон вече няма да бъде налична в колите, повече от половината отговориха, че тогава ще използват смартфона вместо екрана на автомобила. Много по-малко от тези, които са посочили, че биха използвали мултимедийната система на колата: 35%.

Tesla, Rivian и сега General Motors са марките, които не искат тази свързаност. Което е поразително на фона на горните цифри. Пример за това е General Motors, която ще спре да предлага опциите в новите си автомобили, започвайки с електрическия Chevrolet Blazer. В замяна на това неговата нова информационно-развлекателна система Ultifi ще има интегрирани приложения като Google Maps, Spotify или Audible.

Причините, поради които тези компании, се отказват, са проблемите с връзката или със съвместимостта. Но също така е ключово, че тези приложения ще трябва да се изтеглят чрез абонамент. А с Apple CarPlay или Android Auto марките не правят пари: потребителят използва телефона си, както и собствените си данни.

General Motors се надява, че водачите постепенно ще свикнат с тази система, която не изисква мобилен телефон. Времето ще покаже дали са били прави или не. В крайна сметка всеки има смартфон и плаща скоростта за данни. И не му се дават пари два пъти за едно и също. Освен това потребителите предпочитат това или други приложения за навигация пред GPS-а на автомобила, защото познават неговия интерфейс и разполагат с безплатна актуализирана картография.

Ferrari прави точно обратното: ще премахне навигаторите, тъй като баровците зад волана разчитат изцяло на тези две връзки през телефона. От друга страна, имаме марки, предлагащи  директно Android Automotive: автомобилният софтуер на Google. Той осигурява голяма част от приложенията, налични на телефони. Въпреки че е система Android, тя поддържа CarPlay за свързване на устройства на Apple. Накратко, отлична опция.    

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Не се учудвам, вижте ги по улиците - не вдигат поглед от екрана.
  • #6
    Сдф ( преди 4 месеца )
    Тесла имат Гугъл Мапс - друго няма нужда
  • #5
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Тва преди 5 години в Тойота го нямаха, лъжеха как било риск за сигурността. Сега тоя Том Том умрел да ми връщат парите, не съм го и пускал балъците от Нисан са им нялали пари и то мои !
  • #4
    анонимен ( преди 4 месеца )
    екстра си е . уейза да е на дисплея , вместо вградената навигацията ...
  • #3
    До 2 ( преди 4 месеца )
    Научи ме, татенце, научи ме!
  • #2
    До 1 ( преди 4 месеца )
    Явно нищо не си научил.
  • #1
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Шофьорите, шофьорите, но всъщност само една трета от шофьорите ги искат тези работи. Според математиката, която съм учил, два пъти повече шофьори не ги искат. Да ни е честит поредния "кликбейт"!
fallback
Последни