IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

GM привлече шеф на Apple и се отказа от Apple CarPlay и Android Auto

Американският концерн ще прави собствена информационно-развлекателна система

Американският производител General Motors обяви, че ще използва собствена информационно-развлекателна система за новите си модели, която ще бъде по-добра от Apple CarPlay и Android Auto. В допълнение, собствената мултимедия ще отвори нови възможности за концерна за генериране на печалби, както с нейна помощ компанията ще може да събира и анализира данни от клиенти и да им продава абонаментни услуги.


GM


Новата информационно-развлекателна система ще бъде разработена под ръководството на бившия вицепрезидент на Apple – Майк Абът. Досега той ръководеше бизнеса с облачни услуги на Apple, включително iCloud iMessage, Private Relay, Mail и системзата за сигурност на акаунта.

Абът вече е на работа в GM, където заема поста вицепрезидент по програмното оборудване. Той ще ръководи нов интегриран софтуерен отдел, който ще бъде разделен на три групи. Всяка от тях ще се фокусира върху отделни функции на софтуера.

Целият екип ще се фокусира върху разработването на автомобилни и корпоративни софтуерни технологии и решения. Софтуерният отдел на GM също е натоварен с предоставянето на цифрови услуги и функции на клиенти на дребно и търговски клиенти.


0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    До 5 - ами така е от както софтуерните фирми с джобните си могат да купят автомобилна компания. Имаш си харуера и не можеш да го ползваш, но не ти пречи, че на Андроид не си root и не можеш да премахнеш приложения ?!? Примери много в софтуерния бизнес за ограничаване на потребителите, показване на реклами, събиране на данни който после се продават и т.н.
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ахааа, поредната схема за доене на клиенти. Хем колите им ще станат по-скъпи, защото някой ще трябва да плаща огромните заплати на екипа програмисти, а този някой е винаги клиента, като всичко се калкулира в цената, хем в същото време ще доят с абонаментни услуги. За мен върха на наглостта е да имаш хардуера, но да не можеш да го ползваш, ако не си платиш. Примерно имаш жапка, но можеш да е отвориш, ако се абонираш. Имаш ел.стъкла, но ползване само с абонамент. Извратено е това.
  • #4
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Аз пък мисля, че не е грешка. Автомобилите са техни и искат те да печелят от това. Всички производители се опитват да максимизират печалбите - унифициране на платформи, директна продажба без дилъри и това е поредна стъпка. Имат мениджър, ще наемат програмисти и ще си го напишат.
  • #3
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Мда ( преди 1 година )
    Грешка е абсолютно съм съгласен. Явно мениджмънта на големите автомобилни фирми все още не е осъзнал, че не могат и не трябва да се конглокират със софтуерни гиганти. Както и че потребителя изисква Apple Car Play или Android *** и по-скоро би отишъл при конглокенцията отколкото да си купи кола без тази функция. Въпроса е само колко време ще им отнеме да го разберат и колко пари ще пропилеят в безсмислени инвестиции и загубени продажби до тогава. Максимум до 5 години ще се откажат, сигурен съм.
  • #2
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    абсолютно съм съгласен, че това е грешка. И европейските производители се опитаха, всеки да прави нещо, но в крайна сметка оставиха само Apple Car Play и Android ***. Поне Андрод-а има много трески за дялане.
  • #1
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Голяма грешка, но поне ние тук няма да бъдем засегнати американците да се оправят.