fallback

Първият EV седан BMW M обещава нещо невиждано

Електромобилът ще получи 1360 коня мощност и ще вдига 100 км/ч за по-малко от 3 секунди

Само преди няколко години идеята за изцяло електрически автомобил BMW M звучеше богохулно. Но такава кола е в процес на разработка и съдейки по изявленията на ръководителя на М подразделението Франк ван Мийл, тя ще надмине всички съществуващи досега автомобили на BMW.

Бъдещият модел, изграден на новата платформа Neue Klasse, ще получи четири електрически мотора с обща мощност от 1 мегават или около 1360 к.с. Той може да ускори от 0 до 100 км/ч за по-малко от 3 секунди, като с тези характеристиките оръжията му съвсем не се изчерпват.

Сред тях също така е системата за контрол на сцеплението. Тя ще може да контролира шасито на автомобила и прецизно да променя въртящия момент на всяко колело, подобрявайки динамиката и карайки водача на BMW да се „чувства като Алиса в страната на чудесата”.

Премиерата на седана ще бъде през 2026–2027 г. Той ще използва и други нови технологии. Електрическите му двигатели ще бъдат с водно и маслено охлаждане, а 800-волтова електрическа архитектура ще позволи ултра-бързо зареждане с постоянен ток. Ван Мийл също така разкри, че батериите ще имат различна химия от тази на другите модели на Neue Klasse, като ще получат подобрена система за охлаждане.

В същото време ръководителят на продуктовата линия на BMW - Бернд Кербер, каза в интервю за Autocar, че компанията не планира да се откаже от разработването на двигатели с вътрешно горене. Преди две години прогнозите за продажбите на електрически превозни средства бяха твърде „оптимистични“, но сега „те са твърде песимистични“. Следователно баварският производител ще продължи да инвестира в развитието на всички видове двигатели.

fallback
  • #8
    Пецата ( преди 4 месеца )
    Обикновен потребител не може да проумее, че тази кола е нова технология и няма общо със Ситроен и Дачия! БМВ винаги са правили иновативни автомобили, които са оборудвани с нови технологии и са класи над останалите и ги изпреварват с десетилетия. *** чул Мерцедес и Голф и понеже не може да оцени БМВ за него тази кола не е ок и това е!
  • #7
    До 4 ( преди 4 месеца )
    Дачия имат достъпен електрически автомобил, електрическия Ц3 на ситроен също е на добра цена. Фият също подготвят още по-евтин от ц3, електричка. Ама на балканеца му дай 20 годишно бмв и Ауди, само заради марката и комплексите му.
  • #6
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Прототип. Освен на дъвки Турбо никъде другаде няма да го видите.
  • #5
    типикал ( преди 4 месеца )
    кефи ме дифузера отзад, разбира се - фланци. бе ен ве
  • #4
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Само тъпотии. Кога фирмите ще започнат да правят практични и достъпни електрически коли? Защо тъпанарите от ЕС наложиха 50% данък на китайските достъпни коли? Всичко в тая скапана Европа се прави за ограбване на хората. Абсолютно всичко. Такава скъпотия и такова дране на кожи няма никъде другаде.
  • #3
    Малийййй... ( преди 4 месеца )
    Ако изглежда по този начин, най-вече задницата "дизайнерите" спокойно могат да бъдат наградени с по една тесла!Имам предвид инструмента, не марката на Мъск!
  • #2
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Мой ще си остане само с може ,щеу позволи на нема да види бял свят това нещо а въглеродният отпечатък от производството на батерията как ще го компенсират никак щото ще има лъжи ел мисерите са недъгави.и така ще си останята заради тех повече се разваля природа заради тея батерии изродски неща дано тея от Брюксел ги забранят завинаги и се освестат по скорофчех лоши неща предстоят за колит и природа кат цело
  • #1
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Бъдещият модел, ще получи, ще може, ще бъде, ще използва, ще бъдат, ще позволи, ще имат, ще получат, ще продължи......ще, ще, ще през 20262027 г.!Но, до тогава и останалите ще,ще,ще!
fallback
Последни