fallback

Продажбите на нови електромобили в Европа продължават да падат

Стагнацията се усеща особено силно на най-големия пазар на континента

Продажбите на нови електрически превозни средства в Европейския съюз са намалели с 12% през май в сравнение с миналата година, съобщава Асоциацията на европейските производители на автомобили (ACEA).

В Германия, който най-големият пазар на електромобили в ЕС, продажбите са спаднали с 30%. Местните власти спряха субсидиите за закупуване на електрически превозни средства от декември 2023 г., което доведе до 16% спад в продажбите тази година.

Като цяло продажбите на автомобили в ЕС също паднаха с 3% през май, вторият спад тази година. В по-широката зона, която включва Великобритания и Европейската асоциация за свободна търговия (ЕАСТ), продажбите са паднали с 2,6%, съобщава агенция Reuters.

Търсенето на електрически превозни средства в Европа намалява след няколко години на растеж. Конкуренцията за производство на по-достъпни модели нараства и Европейската комисия заяви, че ще въведе временни тарифи до 38,1% върху електрически автомобили от Китай от юли.

Въпреки това, електрифицираните превозни средства, включително напълно електрически модели, хибриди и plug-in хибриди, представляват 48,9% от всички нови регистрации на леки автомобили в ЕС през май, спрямо 46,2% година по-рано. Дялът на изцяло електрическите превозни средства спадна до 12,5%, докато този на хибридите се повиши до 29,9%.

ACEA заяви, че стагнацията на пазара на електрически превозни средства е била очаквана, но се предвижда продажбите да нараснат от 2025 г., когато влязат в сила новите цели на ЕС за емисиите от превозни средства.

fallback
  • #20
    До 18 ( преди 5 месеца )
    Напълно пазарно, в момента фотоволтаиците произвеждат четири пъти по-евтина енергия от вече изплатен АЕЦ и около 12 пъти по-евтина енергия от новоизграден АЕЦ. За въглишна енергия дори без да отчитаме въглеродните квоти, да говорим ли? Колко пъти да правя аналогията с батериите, за да я разберете? Припомнете си абсолютно всички глупости които изприказвахте за скъпата възобновяема енергия за последните 10 години и отвращението ви от нея? Някои хора още приказват по инерция със същата реторика.
  • #19
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Също в много сегменти цената се изравни - при луксозните, също в D сегент и коли и СУВ нямаш нищо под 40к евро - колкото Тесла. В С сегмент СУВ също масово се гони 35к евро - пак доста близо до Тесла. Само че някак още не виждаме Ел да залее пазара.
  • #18
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Да вярно е че пазарно ако ел излиза по-изгодно от ДВГ е вероятно хората да минат натам. Но в момента няма нищо пазарно - има огромен натиск данък и ограничения върху ДВГ и данък, а има бонуси и до скоро субсидии за Ел. Кажи ми как това е пазарно?
  • #17
    До 13 ( преди 5 месеца )
    Сега си запиши и още една прогноза. Ако спадането на продажбите на електромобили продължи, то ще се създаде свръх излишък от производство на батерии и материали за тях, защото предприятията вече са изградени И продължават да се изграждат, което още по-бързо ще свали цените на електромобилите и ще ги направя изгодни, както се случи със свръх излишъка на фотоволтаици. Като допълнение към прогнозата, единствената пречка може да бъде пренасочването на батериите към съхранение на енергия.
  • #16
    До 13 ( преди 5 месеца )
    Вярно е, сменям си мнението спрямо обстоятелствата за разлика от вас. Не съм баба Ванга като вас, затова не успях да предвидя нито коронавируса, нито кризата с чиповете, нито войната в Украйна, нито предизвиканата от нея енергийна криза. Но за сметка на това при всяко от тези събития изказах верни прогнози, които се сбъднаха. Както при увеличаването на цената на електромобилите, така и при увеличаването на цената на тока, предрекох че Това е за добро и ще се сринат заради свръх предлагане.
  • #15
    До 14 ( преди 5 месеца )
    Да питам по друг начин. Смяташ ли че до 2035 година, когато се очакваше евентуалната забрана за ДВГ, електромобилите все още ще са по-скъпи от дизеловите автомобили и няма да има електрическа баничарка ? Искаш ли със 100% вероятност да позная верния отговор? Той е че няма да отговориш, защото знаеш че ще ти го напомня след няколко години, когато това се случи. Както винаги не сте съгласни с моето мнение, но нямате свое. По-точно знаете че съм прав, но не ви харесва. Дежавю от реалността.
  • #14
    Турбо ( преди 5 месеца )
    Такава електрическа баничарка няма,не очаквам да се появи скоро.Дизеловата баничарка продължава да бие по цена,бързина на зареждане и пробег електрическата.Изравняването е плод на твоето въображение.
  • #13
    Анонимен ( преди 5 месеца )
    Митьо Бустеров,сменяш си опорките по два пъти на ден.Мога да ти изровя цитати години назад безниковий,в който си противоречиш очевадно,манекенче на Дънинг Крюгер.
  • #12
    До 10 турбо ( преди 5 месеца )
    И продължаваш с мантрата за политиците? Колко пъти да ти се обяснява че икономиката винаги побеждава политиката и никой не може да спре хората да инсталират фотоволтети или да си купуват електромобили, ако това е поизгодно за тях. Този филм Не го ли играхме за фотоволтаиците вече? Субсидиите им отпаднаха още през 2017. Ръста им се забави, за да избухне при първа възможност, като се вдигна цената на тока. Същото ще стане с електромобилите. Необратимо е.
  • #11
    До турбо ( преди 5 месеца )
    Имам чувството че говоря с човек с раздвоение на личността който постоянно повтаря :"Продажбите на електрически автомобили ще продължи да падат,ако забраната за продажба на нови двг след 2035 отпадне." Също както повтаря " ако ми предложат по-евтина електрическа баничарка с поне 500 км пробег и 15 минути зареждане няма да погледна дизеловата. " Защо смяташ че при останалите ще е различно, каквото и да говорят в момента?
fallback
Последни