IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW представи новото X3

Продажбите на модела в България стартират наесен, цените вече са известни

BMW представи новото поколение на един от най-успешните си SUV - X3. Историята на модела стартира преди повече от 20 години, като четвъртата генерация заявява амбиции да продължи успешното му представяне. За целта тя получава още по-внушителен външен дизайн и прецизно изработен, модерен и елегантен интериор, съчетани с широка гама от бензинови и дизелови двигатели, както и Plug-in хибридна система от най-ново поколение, със значително повишен изцяло електрически пробег.


BMW X3


Новото X3 вече записа своя предпремиерен дебют в България, като беше показано пред медиите на специално събитие преди няколко дни. Компактният SUV е пораснал на размери спрямо своя предшественик, като дължината му е 4755 мм (+34 мм), а широчината достига 1920 мм (+29 мм). В време височината е намалена с 25 мм - до 1660 мм, като това придава още по-мощен и по-спортен вид на автомобила.

Върху изправената предна част е поставена фирмена бъбрековидна решетка на радиатора, която има нова структура от вертикални и диагонални пластини. Опционалното контурно осветление BMW Iconic Glow обгръща от всички страни и двата бъбрековидни елемента. Както дневните светлини, така и габаритните светлини и мигачите на LED фаровете вече се генерират от L-образни, припокриващи се светлинни източници. Като опция се предлагат Адаптивни LED фарове с незаслепяващи Matrix дълги светлини без заслепяване, градски светлини и светлини за завиване, както и сини дизайнерски елементи, както и светлини M Shadow Line.


BMW X3


Спортният силует на новото BMW X3 се подчертава от изразените странични прагове и достигащата до задната част линия на покрива. Благодарение на широко изпъкналите арки на задните калници задната част изглежда особено широка. Дългият спойлер на покрива и свързаните с него странични аеродинамични елементи обгръщат изравненото с повърхността задно стъкло.

С изключение на версията BMW M50 xDrive всички варианти на модела са оборудвани с интегрирани невидимо в задната броня ауспухови накрайници. За модерната визия на задните светлини допринася и новата интерпретация на характерната Т-образна графика и матираната напречна лайстна с интегрирани мигачи. За каросерията на новото BMW X3 се предлагат едно лаково покритие неметалик и осем цвята металик, сред тях и новият вариант Dune Grey – сив металик.


BMW X3


Серийното оборудване на новото BMW X3 включва алуминиеви джанти с размери 18 цола (BMW X3 30e xDrive: 19 цола). Като опция се предлагат и алуминиеви джанти с размери 20 и 21 цола. Особено динамично излъчване осигурява опционалният М спортен пакет, включващ и М алуминиеви джанти с размери 19 цола, както и специфични дизайнерски елементи за оптимизиране на обтичането и аеродинамичния баланс. M спортният пакет Pro допълва тези елементи с контурно осветление Iconic Glow и М спортна спирачна система с червени спирачни апарати.

Интериорът на новото X3 предлага съчетание от функционалност и премиум атмосфера. Типичната за марката ориентация към водача се определя от разположението на дисплея и приборния панел, от воланите със скосен в долната част обръч и оформения по нов начин селектор на трансмисията. Сред другите специфични за модела особености са цветните светлинни елементи на средната конзола, както и на тапицериите на вратите.


BMW X3


В предната част на предните врати тези нови дизайнерски елементи включват функционални бутони, регулатори на вентилацията, дюзи на вентилацията и типичните за BMW X моделите дръжки за отваряне на вратите. Салонът може да се похвали с голямо пространство, като обемът на багажника е 570 литра, а при свалени задни седалки се увеличава до 1700 литра. Като опция се предлага подвижен теглич с електрическо задвижване.

Новото BMW X3 серийно се оборудва с нови спортни седалки с електрическо регулиране и подгряване с повърхности и тапицерии от вторични материали. Като опция се предлагат оборудванията Veganza и кожената тапицерия BMW Individual Merino. За пръв път при модел на BMW опционалното арматурно табло Luxury е изработено от рециклиран полиестер с висококачествена плетена структура.


BMW X3


Голямата новост в задвижващите системи е plug-in хибриден агрегат във версията BMW X3 30e xDrive. Той комбинира 2,0-литров бензинов двигател с 4 цилиндъра и електромотор, интегриран в осемстепенната трансмисия Steptronic. Съвкупната мощност е 299 к.с. Благодарение на технологията BMW eDrive от най-ново поколение и адаптивната рекуперация пробегът само на ток е увеличен до 90 км. Системата позволява зареждане с променлив ток с мощност 11 кВт.

Топ-версията на модела - X3 M50 xDrive, се задвижва от най-мощният редови шестцилиндров двигател, монтиран някога в M Performance автомобил. 3,0-литровият M TwinPower Turbo е комбиниран с 48-волтова технология „мек“ хибрид, като максималната мощност е 398 к.с., които се предават чрез осемстепенна трансмисия Steptronic Sport и задвижване на четирите колела BMW xDrive. BMW X3 M50 xDrive ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,6 секунди.


BMW X3


Серийното оборудване на тази версията включва М спортно окачване с променливо спортно кормилно управление, М спортна спирачна система, 20-цолови М алуминиеви джанти и М спортен диференциал на задната ос. Като опция се предлагат Адаптивно М спортно окачване с амортисьори с електронно управление.

И другите варианти на модела на новото BMW X3 са „меки“ хибриди. При версията X3 20 xDrive с 2,0-литров двигател мощността е 208 к.с., като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7,8 секунди. Дизеловият вариант X3 20d xDrive развива 197 к.с., като той вдига 100 км/ч от място за 7,7 секунди. И при двете версии скоростната кутия е осемстепенна Steptronic с лостчета за превключване на волана.


BMW X3


Новото BMW X3 серийно, респективно опционално се оборудва със значително разширена гама от системи за частично автоматизирано шофиране и паркиране. Серийното оборудване освен Предупреждение за удар отпред, Предупреждение при напускане на лентата и разпознаване на пътни знаци Speed Limit Info включва и Асистент за шофиране включително Предупреждение при смяна на лентата и ръчен Speed Limit Assist. Серийният Асистент за паркиране включва и Асистент за движение на заден ход и камера за обратно виждане.

Сред акцентите в гамата от опционални системи е Асистентът за завиване и водене в лентата, както и автоматичният Speed Limit Assist и контролът по трасето при ползване на Активния контрол на скоростта с функция Stop & Go. Опционалният Асистент за паркиране Professional позволява управлението на маневри при паркиране и извън автомобила с помощта на смартфон.


BMW X3


За улесняване на управлението новото BMW X3 се оборудва с най-новия вариант на BMW iDrive с QuickSelect. Новият начален екран се отличава с вертикално подредени функционални символи в една равнина. Системата за бърз достъп QuickSelect позволява директно активиране на функции без преминаване в подменю.

Новото BMW iDrive е последователно насочено към управление с докосване и гласови команди. То е базирано на BMW Operating System 9, с което се осигуряват и предпоставките за високо индивидуализиран избор от допълнителни дигитални услуги. Те могат да бъдат активирани както чрез BMW ConnectedDrive Upgrades, както и „over-the-air“ с непрекъснато нарастващото разнообразие от приложения на трети производители като част от опцията BMW Digital Premium.

Вече са известни и цените на модела за България. X3 xDrive20i започва от 110 100 лв. (с ДДС), X3 xDrive20d - от 113 500 лв., X3 xDrive 30e - от 121 400 лв., а X3 xDrive M50 - от 156 500 лв.


Още снимки на новото BMW X3 - вижте в галерията:


0 от 500
  • #26
    0 rate up comment 1 rate down comment
    i'm-дртиУАЙТBOY ( преди 5 месеца )
    До 23-ти прозорливо отбелязал нещо близко до следното: ... И с тая *** на дебела подпухнала разплута свинкя, туй бее-Не-Bее /последната сричка е с латински букви!/ много далеч нема да стигне и само след 3-5 годинки ще стане на ламарина за скрап ...
  • #25
    0 rate up comment 1 rate down comment
    i'm-дртиУАЙТB0Y ( преди 5 месеца )
    И то, отгоре на това, без да им предлагат така нужното в наши дни високо качество, здравина и рилайабилити, щото при тези цени сегашните модели от ГЕРМАНия требе да са вечни, а те вследствие масовото конвейерно пр-во и занижения недостатъчен качествен контрол още на 3-5 година почват да дрънкат на умрело и да се превръщат в постоянно висящите пред автосервизите /добре дошли!/ клиенти с изтънели джобове... Затова мисли трезво, вместо да подмяташ до болка изтъркана+позната фразеология на умник.
  • #24
    0 rate up comment 1 rate down comment
    i'm-дртиУАЙТB0Y ( преди 5 месеца )
    До 21-ия, ама не от този век... И тъй с консервираните ти зациментирани мозъчни клетки не виждаш по-далече от носа си; щото за р/ка от закостенелите в мисленето си ГЕРМАН. уж-дизайнери /изкл. Die NEUE Klasse!/, дальный Восток /KR+J+CN/ вече носи палмата на авто-индустрията и пуска на пазара все по-впечатляващи в техническо и естетическо отн-ие машини и то на достъпна за массовия потребител ЦЕНА, докато DE-премиумите се стремят всячески да отмъкнат и последния EU-цент от портфейла на купувачите.
  • #23
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Дон Шопеску ( преди 5 месеца )
    С тия хитлеристки мустаци под бъбреците... Немска му работа
  • #22
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Пропов ( преди 5 месеца )
    БМВ чупят рекорди по продажби, колите им са супер разпознаваеми и това се харесва от хората с възможности. Скромността е за тези който нямат други качества. А какво мислят дървените философи от дълбокия изток - те не са потенциални клиенти и няма значение.
  • #21
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Ай ем драйв глок ( преди 5 месеца )
    С тия минусчета, ако имаш нещо в кухата лейка ще се сетиш, че грешката е в твоя телевизор. Когато на магистралата гледаш, че всички са срещу движението освен теб, това ще рече че ти си объркал посоките. Казах ти и преди, карай си Хюндая Пони на 35 г. и си свиркай. Между ушите ти няма нищо. На темето да си стъпиш, ребрандирания Хюндай никога няма да се наложи, като премиум, както не можа Лексус, не можа и Инфинити, поредната маркетингова грешка е тази пародия.
  • #20
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Между другото, това е М дизайнът. Другият е доста по-малко зле.
  • #19
    4 rate up comment 0 rate down comment
    thesameman ( преди 5 месеца )
    Значи, докато не пуснат и цветни лампички на вентилаторите, фаровете, джантите, които да мигат с музиката, няма и да им ги погледна БМВ-тата!
  • #18
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Vladko ( преди 5 месеца )
    Не съжалявам ,че си поръчах стар модел с голяма отстъпка.
  • #17
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    С тази цепка посредата на долния въздухозаборник прилича на женски полов орган, и то стар и разпуснат.