Китайската марка NIO се продава в Европа от известно време, а през септември на пазара в ЕС ще дебютира нейният най-нов модел - EL8. Това е премиум луксозен SUV с дължина 5,10 метра и височина 1,75 метра, който може да се счита за флагмана на марката.
NIO EL8 се предлага изключително със задвижване на всички колела и максимална мощност от 653 к.с. Докато обикновено се използва синхронен двигател с постоянен магнит (PSM) отзад и асинхронен (разединяем) двигател (ASM) отпред, при този SUV е точно обратното. Задвижването на всички колела е постоянно.
Клиентите могат да избират между две батерии - 75 и 100 кВт/ч (73,5 и 90 кВт/ч нетни), като пробегът с по-малката е 390 км, а с по-голямата - 510 км по цикъла WLTP. Зареждането се извършва на 11 кВт или с постоянен ток (140 или 185 кВт, в зависимост от батерията). Този капацитет на зареждане обаче е по-нисък в сравнение с пряката конкуренция.
На пръв поглед екстериорът малко се различава от този на по-малките SUV на NIO - EL6 и EL7. Зареждането става през CCS2 порт от страната на пътника отпред. Той се отваря и затваря електрически или чрез жестове при докосване на близка част от каросерията.
В интериора на EL8 има същите дисплеи като другите SUV автомобили на марката с инструменти в пейзажен формат и сравнително малък сензорен екран в портретен формат. Head-up дисплеят обаче има по-големи размери, в съответствие с огромните размери на EL8.
EL8 има шест седалки на три реда. За разлика от варианта Comfort, версията Executive има централна конзола между втория ред седалки, в която е разположен хладилник. И двата варианта разполагат с удобни седалки с облегалки за крака и изключително меки възглавници. Облегалките на седалките могат да се наклонят толкова, че да можете удобно да подремнете в тях.
В същото време багажникът е доста просторен. При заети и шест седалки обемът е само 265 литра, но ако сгънете задните седалки (електрически с натискане на бутон отзад), той достига до 880 литра.
EL8 има въздушно окачване с 90 мм ход на пружината и двукамерна система. Има и не по-малко от 37 сензора, които се използват за управление на асистиращите системи, както и на матричните LED-фарове.
Цените в Германия започват от 82 900 евро без батерия (заменя се в обменните станции на NIO). Версията Executive е с 5000 евро по-скъпа. Доплащането за притежаване на малка батерия е 12 000 евро, а 21 000 евро струва голямата батерия.
Още снимки на луксозния китайски SUV - вижте в галерията: