fallback

Новият Fiat Panda: на базата на Citroen и произвеждан в Сърбия

Порасналата с 30 см кола ще има версии на ток и бензин. Старото поколение също остава в производство

Fiat официално показа следващото поколение на своя най-успешен модел в последния четвърт век: Panda. Четвъртата генерация на автомобила е значително пораснала: 3.99 метра дължина спрямо досегашните 3.69, и затова ще се нарича Grande Panda. Новият модел ще е и първият в историята, който ще се произвежда извън Италия - по-точно в бившата фабрика на Zastava в Крагуевац, където доскоро се правеше недотам успешният Fiat 500L.                   Grande Panda бе разработен за рекордно кратко време, но обяснението за това е просто: на практика това е технологичен близнак на дебютиралия вече нов Citroen C3. Официалната премиера на Panda ще е на 11 юли, а първите бройки ще се появят при дилърите към края на годината.

И италианският модел, подобно на С3, е построен върху най-бюджетната платформа Small Car на групата Stellantis. Първоначално тя бе предвидена само за развиващи се пазари като Бразилия или Индия, но впоследствие бе адаптирана за глобални модели. Платформата позволява както електрическо, така и конвенционално задвижване.                    От Fiat още не са съобщили официално на какви типове завижване са се спрели за Grande Panda, но почти сигурно колата ще споделя двата електрически варианта на C3, с пробег съответно 200 или 325 км с едно зареждане. Към тях се очаква да бъде добавен и мек хибрид с трицилиндров 1.2-литров бензинов двигател и мощност 100 конски сили.

Дизайнът е радикална промяна спрямо досегашното трето поколение на Panda - с квадратести форми, необичайни "пикселизирани" светлини и няколко податки към оригиналната Panda от 80-те години, като вграденото моделно име във вратите например.                   Другата съществена промяна ще е в цената: макар от Fiat да уверяват, че Grande Panda ще е един от най-достъпните автомобили в своя сегмент, някои елементи, като 17-цоловите джанти, намекват друго. Все още не се споменават дори ориентировъчни цени, но според италианските медии можем да очакваме стартови нива от около 18-19 хиляди евро за бензиновите версии, и от 26,000 евро за електрическата с по-малката батерия. Това е значително над ценоразписа на актуалната Panda, която е най-популярният автомобил в Италия за последните две десетилетия.

За да не оставя вакуум в този пазарен сегмент, Fiat планира да продължи производството на старото поколение поне до 2027 година под името Pandina. Междувременно на базата на Grande Panda ще появят още три модела в следващите три години, които ще се обособят в собствено Panda-семейство.            Още снимки на новия Fiat Grande Panda вижте в ГАЛЕРИЯТА:

       

 

 

fallback
  • #2
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Новите коли поскъпват и без да са електрически. С Китай вече са на цените на ДВГ, че даже има и по-евтини от един и същи клас. Не плюйте тока за всичко.
  • #1
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Светлото електрическо бъдеще - лагерна количка В сегмент за 50+ хил лв. Само преди 3 години D сегмент с адекватно оборудване започваше от 55к.
fallback
Последни