fallback

Новият Fiat Panda: на базата на Citroen и произвеждан в Сърбия

Порасналата с 30 см кола ще има версии на ток и бензин. Старото поколение също остава в производство

Fiat официално показа следващото поколение на своя най-успешен модел в последния четвърт век: Panda. Четвъртата генерация на автомобила е значително пораснала: 3.99 метра дължина спрямо досегашните 3.69, и затова ще се нарича Grande Panda. Новият модел ще е и първият в историята, който ще се произвежда извън Италия - по-точно в бившата фабрика на Zastava в Крагуевац, където доскоро се правеше недотам успешният Fiat 500L.                   Grande Panda бе разработен за рекордно кратко време, но обяснението за това е просто: на практика това е технологичен близнак на дебютиралия вече нов Citroen C3. Официалната премиера на Panda ще е на 11 юли, а първите бройки ще се появят при дилърите към края на годината.

И италианският модел, подобно на С3, е построен върху най-бюджетната платформа Small Car на групата Stellantis. Първоначално тя бе предвидена само за развиващи се пазари като Бразилия или Индия, но впоследствие бе адаптирана за глобални модели. Платформата позволява както електрическо, така и конвенционално задвижване.                    От Fiat още не са съобщили официално на какви типове завижване са се спрели за Grande Panda, но почти сигурно колата ще споделя двата електрически варианта на C3, с пробег съответно 200 или 325 км с едно зареждане. Към тях се очаква да бъде добавен и мек хибрид с трицилиндров 1.2-литров бензинов двигател и мощност 100 конски сили.

Дизайнът е радикална промяна спрямо досегашното трето поколение на Panda - с квадратести форми, необичайни "пикселизирани" светлини и няколко податки към оригиналната Panda от 80-те години, като вграденото моделно име във вратите например.                   Другата съществена промяна ще е в цената: макар от Fiat да уверяват, че Grande Panda ще е един от най-достъпните автомобили в своя сегмент, някои елементи, като 17-цоловите джанти, намекват друго. Все още не се споменават дори ориентировъчни цени, но според италианските медии можем да очакваме стартови нива от около 18-19 хиляди евро за бензиновите версии, и от 26,000 евро за електрическата с по-малката батерия. Това е значително над ценоразписа на актуалната Panda, която е най-популярният автомобил в Италия за последните две десетилетия.

За да не оставя вакуум в този пазарен сегмент, Fiat планира да продължи производството на старото поколение поне до 2027 година под името Pandina. Междувременно на базата на Grande Panda ще появят още три модела в следващите три години, които ще се обособят в собствено Panda-семейство.            Още снимки на новия Fiat Grande Panda вижте в ГАЛЕРИЯТА:

       

 

 

fallback
  • #12
    Име ( преди 4 месеца )
    Крайно време е жабарите да спрат да лъжат хората че това е Панда след като не е 4х4 като едно време. Да я кръстят Паста.
  • #11
    До #9 ( преди 4 месеца )
    Предишния опит на Фиат да правят коли в Сърбия беше катастрофа Направиха 500L който уж беше семейна версия на 500 и трябваше да се продава като топъл хляб Реално колата беше с платформа е двигател от Пунто2/Застава 10, цена като на нов модел, технология и пътно поведение с 10 години по-назад от пазара На края завода един месец работеше, два хората си седяха в къщи и сръбската държава им плащаше заплатите. Не виждам с какво това ще е по-добра сделка от словашки Ситроен
  • #10
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Тази каляска не може да стъпи на малкия пръст на Сандеро . 18-19 к евро !?
  • #9
    raiders ( преди 5 месеца )
    Реалния свят не го интересува нито българина, нито нашия пик.лив пазар. Това в Италия ще се продава като топъл хляб, както си тачат и другите марки. Нищо, че Стелантис се пошегува с Алфа и веднага му смениха името. Ние на първия светофар след засичане сме готови да се избием...
  • #8
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Това ми прилича повече на Дачия...
  • #7
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Не се притеснявайте може да продължавате да купувате старата, която ще е в продажба още 2 години.
  • #6
    Ванката ( преди 5 месеца )
    Стартова цена от 40-50К за ТОВА За тез пари си взимам тойотка, нисанче и всякакви други на 1-2 години с остатъчна гаранция по голяма от на товаИли по стара премиум марка (което не се препоръчва де)И после се чудят що няма продажби
  • #5
    До 3 ( преди 5 месеца )
    И ДВГ-тата трябва да покрият загубите от всяка продажба на електрокар. В ЮК, от тази година дори направо налагат глоба за всеки продаден ДВГ над квотата от 82 процента. Но иначе цените се изравняват заради напредъка в батериите ако питаш Митето Бустеров.
  • #4
    анонимен ( преди 5 месеца )
    В Китай средната цена на ДВГ е по-висока от средната на Ел заради микро електрички като Wuling и заради това че ел се продават на загуба.
  • #3
    анонимен ( преди 5 месеца )
    А защо поскъпна ДВГ? Всяко ДВГ плаща по 7-8к лв такси за вредни емисии и е още 2-3 к лв оскъпено заради меки хибриди и други подобни щуротии с минимален ефект. И защо са тези неща? За да притиснат хората към светлото електрическо бъдеще.
fallback
Последни