Какво ще се случи, ако някой голям автомобилен концерн внезапно закрие едно от губещите си предприятия, което обаче вече е подготвило няколко нови модела, предвидени за излизане в близко бъдеще? Най-вероятно тези автомобили ще бъдат прехвърлени на друга дъщерна марка, която е по-успешна.
Какво обаче ще се случи, ако самата компания е принудена да спре производство, но нейният последен модел все още не е стигнал до потребителите? А в него са инвестирани много пари, които трябва да бъдат върнати по някакъв начин. Ето ви няколко примера за модели, които са направени от една марка, но по стечение на обстоятелствата излизат под друга.
Модели, които трябваше да излязат под други марки (ГАЛЕРИЯ):
Дори съветската автомобилна промишленост познава примери на модели, които са разработени от един прозводители, но са пуснати на пазара от друг. Във времената на СССР това се дължи на липсата на оборудване и части или на голямо натоварване на поточните линии в конкретния завод. Така проектът за малолитражка е дело на НАМИ и на Московския завод (МЗМА), където произвеждат „Москвич“.