IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Aspark SP600 остана най-бързият електромобил в света

Японската хиперкола успя да развие 438,7 км/ч и изпревари Rimac Nevera (ВИДЕО)

Японската хиперкола Aspark SP600 постави нов световен рекорд за скорост за електромобили. Видео с рекордното постижение, записано на полигона в германския Папенбург, беше публикувано от италианската компания Manifattura Automobili Torino.


Aspark Owl


Съобщава се, че хиперколата е успяла да развие скорост от 438,7 км/ч, като по този начин подобри предишния рекорд - 412 км/ч, поставен от Rimac Nevera на същото трасе през 2022 г. Зад волана на Aspark SP600 беше Марк Басенг - шампион от сериите FIA GT1 и победител в „24 часа на Нюрбургринг“ от 2012 г.

Новият рекордьор Aspark SP600 е изграден на базата на обикновен Owl, който за първи път беше показан още през 2017 г. Японската кола разчита на 4 електромотора (по един на всяка ос), а батерията работи с напрежение 800 волта, има капацитет от 64 кВт/ч и номинална мощност 1300 кВт. Пробегът с едно зареждане е 450 км по цикъла NEDC.



Трябва да се отбележи, че на всеки етап от работата на проекта по създаване на Owl мощността на задвижващия агрегат се увеличаваше. Първоначално тя беше 435 к.с. и и 764 Нм, след това - 1166 и 885 Нм, за да стигне до 2012 к.с. и 2000 Нм. Каква е мощността на SP600, не се уточнява.

Разработката на тази версия на хиперколата е дело на италианската Manifattura Automobili Torino. Тя описква автомобила като „сериен протитип, който все още не е представен официално“. Известно е, че колата е получила подобрена аеродинамика, както и специална система за зареждане. Специално за Aspark SP600 компанията Bridgestone е разработила специална гума, способна да понесе сериозни натоварвания. Други подробности за новия рекордьор засега липсват.


0 от 500
  • #3
    9 rate up comment 1 rate down comment
    До 2 ( преди 4 месеца )
    То пък на бензин е нещо различно. Проблемът на bugatti veyron е че гумите издържат на максимална скорост само 8 минути, но си има безотказен предпазен механизъм. 100 литровият резервоар свършва много по-бързо от 8 минути.
  • #2
    6 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    А ще стигне ли до следващата жица?
  • #1
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    "Специално за Aspark SP600 компанията Bridgestone е разработила специална гума, способна да понесе сериозни натоварвания."Гумите и спирачките са единствените ограничения за повечето електромобили да достигнат и дори задминат тази скорост. Конете не са проблем. Батериите за кратко понасят три-четири хиляди коня, .