Феновете на легендата от Щутгарт могат да бъдат доволни. На хоризонта се задава нов Mercedes 190 E 2.5 16 Evolution II. С впечатляващ спойлер, висок почти до покрива. И само в 100 бройки.
Това е рестомод, но не просто поредната ентусиазирана разработка на някоя гаражна фирмичка. Не, зад този проект седи HWA - легендарното поделение на Mercedes-AMG, което от десетилетия отговаря за разработката на състезателните автомобили на германския гигант. Именно HWA създаде навремето легендарни днес автомобили като Mercedes CLK AMG DTM и Mercedes CLK GTR, постигайки трайна доминация в германския шампионат за туристически автомобили.
Проектът, който HWA ще осъществи, всъщност не е производство от нулата. Инженерите на фирмата взимат кола от даден период, напълно я разглобяват и модернизират, запазвайки обаче класическата естетика. Работата на HWA винаги е с донор, т.е. оригинален Mercedes 190, който в случая се добавя към крайната цена. Започва обработка на каросерията, която включва усилвания според очакваното увеличение на мощността и впоследствие монтиране на защитна клетка.
Двигателят е изцяло нов: 3-литров битурбо V6, който доставя 450 к.с. В сравнение с 235 к.с. , които предлагаше оригиналният Evolution II. Не се променя концепцията на трансмисията, която все още е ръчна, макар и вече с шест скорости. Нито разпределение на мощността, което отива 100% към задната ос.
Що се отнася до шасито, амортисьорите са регулируеми. Спирачките са карбоново-керамични , а джантите могат да бъдат 18 или 19 цола - с гуми, чиито размери не са разкрити, но далеч надвишават тези на оригиналния модел. HWA Evo Restomod, както се нарича, е с ширина 1900 мм без огледалата, докато оригиналният модел беше 1720 мм .
Добавят се също съвременни LED светлини. Радиаторната решетка, между другото, вече е черна вместо сребриста и няма следа от емблемата на Mercedes. Всичко това е включено в комплект от само 1350 кг, защото част от компонентите му са от въглеродни влакна (не уточняват какви).
Само 100 единици от HWA Evo Restomod ще бъдат произведени. А цената не е за всеки бюджет: 714 000 евро без ДДС, като бъдещият собственик трябва да капарира 214 200 евро (отново без данъци) плюс автомобил донор при подписването на договора.