Компании като Koenigsegg или Bugatti по подразбиране правят само елитарни и редки модели. Но дори и масовите производители имат в биографиите си автомобили, останали само в по няколко хиляди, няколстотин или даже, в отделни случаи, в няколко десетки екземпляра. Причините са различни, но нека видим кои са най-редките модели на някои от най-популярните имена.
Най-редките автомобили от прочути марки (ГАЛЕРИЯ)
Volvo: P1900 (67 произведени, 1956-1957)
Първата спортна кола на Volvo, P1900, беше толкова неуспешна, че за една бройка да се окаже и последната. Разработката беше поръчана от шефа на фирмата Асар Габриелсон (1891-1962), след като той посещава Съединените щати през 1953 г. и забелязва нарастващата популярност на автомобилите с каросерия от фибростъкло. Съобщава се, че базираната в Калифорния Glasspar е помогнала на Volvo да проектира каросерията на P1900 и е научила фирмата как да го конструира надеждно.
Оформянето беше изключително скъпо и шведите нямаха голям интерес към двуместен роудстър. Идеята за вятър в косата беше много по-привлекателна в Бевърли Хилс, отколкото в Скандинавия. Впоследствие Volvo продаде 67 бройки от P1900. Неговият наследник, P1800, никога не е бил предлаган като кабриолет.
Първата спортна кола на Volvo, P1900, беше толкова неуспешна, че за една бройка да се окаже и последната. Разработката беше поръчана от шефа на фирмата Асар Габриелсон (1891-1962), след като той посещава Съединените щати през 1953 г. и забелязва нарастващата популярност на автомобилите с каросерия от фибростъкло. Съобщава се, че базираната в Калифорния Glasspar е помогнала на Volvo да проектира каросерията на P1900 и е научила фирмата как да го конструира надеждно.
Оформянето беше изключително скъпо и шведите нямаха голям интерес към двуместен роудстър. Идеята за вятър в косата беше много по-привлекателна в Бевърли Хилс, отколкото в Скандинавия. Впоследствие Volvo продаде 67 бройки от P1900. Неговият наследник, P1800, никога не е бил предлаган като кабриолет.