IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на Toyota се обърна на таван на новата тестова писта

Трасето е вдъхновено от „Нюрбургринг“ и отвори врати преди седмица (ВИДЕО)

Подобно на много други производители, Toyota има център за развитие на спортни модели на пистата „Нюрбургринг“ в Германия. Въпреки това президентът на Toyota Motor Corporation - Акио „Моризо“ Тойода, винаги е искал да има свое собствено тестово трасе за спортни и състезателни автомобили в Япония.


Акио Тойода


Мечтата му беше изпълнена с откриването на чисто новия технически център Toyota Shimoyama. На него автомобилите на марката се подлагат на сериозни натоварвания, като, естествено, има и сервиз, в който се ремонтират.

„Това е начинът да се правят по-добри превозни средства“, обясни Тойода, малко преди сам да тества новата писта. И да запише една от първите катастрофи на нея, като обърна на таван хот-хеча GR Yaris.

Комплексът Shimoyama разполага с всякакви писти - петкилометрова права за тестване на максимални скорости, градска писта, предназначена за тестване на автономни превозни средства, пътни участъци, които симулират настилките на различни места на планетата и дори трасе за рали, на което Тойода се преобърна.



Съоръжението е изградено със сътрудничеството на Toyota и град Оказаки, префектура Аичи. Първата черна писта на комплекса беше построена през 2019 г., а първото тестово трасе е завършено през 2021 г.

Първите, които използват този комплекс са инженерите от Lexus и Toyota Gazoo Racing, за разработването на техните най-спортни модели. Откриването включваше показване на превозното средство, преобърнато от „Моризо“.

„Автомобилите се карат из тестовата писта и се връщат в сервизите, когато се повредят. Инженерите се спускат от втория етаж и всеки обсъжда как да го поправи. Да имаш всички на едно място означава по-пъргаво развитие. Отварянето на комплекса Shimoyama не е цел. Това е начало. Тук можем да правим това, което винаги сме искали, но не можахме да направим, защото трябваше да пътуваме толкова далеч с нашите модели и инженери. Сега вече това е избегнато“, обясни Тойода.


0 от 500