Слухове за евентуалното възраждане на два от легендарните модели на Toyota - спортните купе MR2 и Celica, се носят от доста време в пространството. Последната информация идва от Япония, като става въпрос за завръщането на Celica във формата на модел на подразделението Gazoo Racing, който ще използва нов 2,0-литров четирицилиндров двигател с турбокомпресор в комбинация със системата GR-Four на Toyota GR-Four AWD.
Миналата година председателят на Toyota - Акио Тойода, публично изрази желание за появата на нова Cellica като спортна кола на електричество, споделяща основите си с концепцията LEXUS LF-ZC. Последните информации обаче сочат, че в компанията смятат да заложат на добрия стар бензинов двигател.
Само преди дни няколко дни в съвместно изявление със Subaru и Mazda за бъдещите двигатели с вътрешно горене, Toyota потвърди, че работи върху нови 1,5-литрови и 2,0-литрови четирицилиндрови мотори, предразположени към електрификация и съвместими с алтернативни горива. Беше публикувана и снимка на 2,0-литров турбо двигател, за който сега се твърди, че може да намери място в нова Toyota Celica.
Според японското издание Bestcarweb, разработката на мотора вече е приключила, като неговата мощност е около 400 к.с. Агрегатът е настроен да работи със системата GR-Four за задвижване на всички колела, използвана при тох-хечовете GR Yaris и GR Corolla. Други информации липсват, като се посочва единствено, че премиерата на възродената Cellica е планирана за догодина.
Toyota пусна седем поколения на Celica между 1970 и 2006 г., когато моделът беше спрян, без да получи директен наследник. По-късно Toyota GT86 и GR86 запълниха мястото на достъпен спортен автомобил в гамата на марката, но феновете на спортното купе настояват да неговото възраждане.