fallback

Новата Lada се оказа прекопирана Dacia Logan

Седанът Iskra технически повтаря модела на Renault Group

Руският производител АвтоВАЗ все още не е в състояние да разработи свой собствен нов модел, въпреки че само преди дни представи такъв. На икономическия форум в Санкт Петербург беше показана Lada Iskra, но се оказа, че тя е изградена на технически чертежи на Renault Group.

Според финландското издание Tekniikan Maailma, новата Iskra на практика представлява преработен седан Dacia Logan, като единственото нещо от Lada, което е използвано при създаването на автомобила, е дизайнът (така наречения X-Design), характерен за последните модели на АвтоВАЗ.

В прес-съобщението, разпространено при представянето на Iskra, се посочва, че в основата на модела е съвременна глобална платформа (CMF-B на Renault Group), която е преработена, за да бъде технологично автономна. Електрониката е напълно локализирана и към колата са добавени 400 нови части (каквото и да означава това).

Няма нищо модерно или изненадващо да се намери под капака. Iskra използва естествено аспириран двигател с 90 к.с. и 5-степенна ръчна скоростна кутия. По-мощният вариант е със 106 к.с. и 6-степенна трансмисия, а като опция се предлага и автоматик.

В момента Lada Iskra е в крайните етапи на развитие и производството ще започне скоро. Седанът ще бъде качен на конвейера на завода в Толиати в началото на 2025 г., а след това към него ще се присъединят комби и SUV.

fallback
  • #19
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Не са копирали нищо - точно обратното е станало: на готово Рено са заменили вносните компоненти. От тук нататък пожелавам на ВАЗ, понеже така или иначе вече не трябва да се съобразяват с идиотските правила в ЕС да правят двигатели с по-голям обем 2 - 3 л. и нагоре.
  • #18
    Глупаци ( преди 4 месеца )
    Не можаха ли да копират някое Бмв или Мерседес
  • #17
    Бай Михал ( преди 4 месеца )
    "Пускаш Мерцедес, излиза Лада..." :D
  • #16
    Пропов ( преди 4 месеца )
    Пак смешници бълват глупости. Колко нова е новата кола? Нова е до първата регистрация. После цената пада резко, а бюджетната вече НЕ нова кола се разскърцва по бързо от колкото и пада цената. Ела в Германия, купи си 5, че и 10 годишна хубава кола от читава автокъща с една година гаранция и се наслаждавай на живота. Поддръжката на нов Опел също никак не е евтина.Бъкан е с чипове, сензори и крехка пластмасова механика дето се износва постоянно. Който хвали новите коли - 100% не е имал такава!'
  • #15
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Немските са хубави но станаха скъпи в момента съм с добри впечатления от корейско и японско. Всеки според джоба не бих си лешил децата за да карам audi a8 и да давам 800 лв за смяна на крушка фар.
  • #14
    В подкрепа на райдър ( преди 4 месеца )
    Един познат с Q7-ца 3.0 ТДИ като реши да сменя вериги му казаха 5к. Обаче като така и така сваляш двигател и излизат още един куп неща които е целесъобразно да смениш иначе когато им стане наложително пак ще го сваляш и закръгли на 15к лв и то на иначе здрава кола.
  • #13
    3 до 12 ( преди 4 месеца )
    Визирах че струваше малко повече от тази Лада, но пък тя може да се окаже морално и по-стара от него.
  • #12
    до #3 ( преди 4 месеца )
    Логан преди 4-5 години няма нищо общо с новия Логан и като екстри и като двигател и като дизайн .
  • #11
    raiders ( преди 4 месеца )
    Една 10г. "премум" мерц, ауди или бмв може и ще ти скъса джоба стане ли нещо. Да Е класа 2017 струва колкото дъстър 40 000лв., ама новите коли в европа вече излизат с незнам си колко задължителни системи за сигурност, вкл. черни кутии и "sos" бутон, следене на лента, познаване на знаци и мн. други. Аз ще пробвам новата, може да ми хареса...
  • #10
    v-1 ( преди 4 месеца )
    Хахаха, в рпедната новина за тази лада точно това бях написал. Че правят Дачия логан с малко по-различни фарове :))))
fallback
Последни