IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои устройства в колата лъжат най-често и с най-много?

Защо индикаторите за километража, оборотомера и други устройства често са ненадеждни

Без допълнителните устройства е невъзможно да шофирате кола. Те показват скорост, температура на двигателя, разстояние до най-близките препятствия по време на маневриране, налягане в гумите и други данни, които са от особена важност за шофьори. Тези показани обаче не винаги са надеждни и прекомерното доверие в тях може да доведе до проблеми. И все пак кои контролни устройства лъжат най-често?


устройства


Скоростта е по-малка, отколкото изглежда

Най-неточното устройство в колата е скоростомерът (километраж). Грешката в измерването е твърде висока и е невъзможно да се измери точно скоростта. Много фактори, включително размерите на гумите, състоянието на асфалтовата повърхност, насрещен или попътен вярът, влияят на реалната скорост.

Километражът работи от изходния вал на скоростната кутия и показва косвени данни, които не влияят пряко върху скоростта. Конструкцията на самото устройство също прави корекции на показанията. Въртенето от вала се предава през гъвкав кабел към магнитна котва в устройството, което поради въртене създава вихрови токове, получени чрез въртене на магнитите. 


устройства


Колкото по -бързо се върти магнитът, толкова по-голяма е напрежениегѝо и стрелката се отклонява повече. Цялата тази конструкция е твърде чувствителна към външни фактори.

Грешката в измерването в системата е около 3%. За да се компенсира неправилни устройства от устройства, принципът на преувеличаване на скоростта на нивото от 5% е заложено в скоростомера. Това правило е придобило типа на държавния стандарт, а сега всички скоростометри измерват скоростта с надценяване с около 5%.

Всичко това озвама, че в действителност колата се движи по-бавно, отколкото е показано на приборния панел. Това е удобно, особено при този голям брой камери за контрол на скоростта по пътищата.

Неправилен пробег

Поради същите причини колата неправилно разчита и изминатото разстояние, тоест показанията за пробега също не са верни. В случая „вината“ е на същия вал, с който е свързан и километражът, за който вече стана дума. А това означава, че в действителност пробегът на автомобилите също е надценен. В действителност той е с около 5% по-малко.


устройства


Грешката в измерването също може да са дължи и на гумите на автомобила. Ако вместо размер 185/60R14, поставите колела с размер 195/55R15, тогава радиусът на колелото ще се увеличи и скоростта на машината ще се увеличи, като същевременно поддържа въртенето на трансмисионния вал. 

Грешка на ABS

Антиблокиращата спирачна система (ABS) също може да бъде източник на неправилни показания. На по-голямата част от автомобилите тя работи на базата на промените в скоростта на въртене на колелата. ABS сензорите са в основата на главината и контролират ъгловата скорост.

Ако едно от колелата при спиране внезапно се плъзга по лед и рязко променя скоростта на въртене спрямо другите, тогава електронната система се намесва в работата на спирачките и увеличава налягането в хидравликата. Машината също се забавя, но остава стабилна по траекторията на движението.


устройства


Но колелата могат да се въртят не само заради подхлъзване и занасяне на пътя, но и по други причини. Например, поради ниско налягане или поради неравности на пътя. Следователно ABS често се греши и дава команда за намаляване на интензивността на спиране в ситуации, когато това изобщо не се изисква.

Например, дори при сух асфалт при отлично сцепление с повърхността, електрониката „отпуска“ спирачките, ако има много малки ями под колелата, които карат колелото да вибрира и да губи връзка с пътя. ABS смята това за стъпване върху лед и няма да позволи на други колела да забавят въртенето си. По този начин, разстоянието на спиране ще се увеличи рязко.


0 от 500