fallback

Lada показа първия си нов модел от близо 10 години

Седанът Iskra използва платформа на Renault, производството му стартира догодина

Най-големият руски производител АвтоВАЗ показа първия си нов модел от 2015 г. насам. Това е малкият седан Lada Iskra, чиито производство и продажби ще стартират догодина. По-късно той ще последван от версии комби и кросоувър, които ще използват същата основа.

Седанът е изграден на платформа на Renault, която беше използвана за моделите на Lada, докато АвтоВАЗ беше собственост на френския производител. Сега тя е основна преработена и съответно локализирана, така че за използването й не са нужни компоненти от Renault или дъщерната марка Dacia. От компанията допълват, че електрониката е напълно локализирана с добавя на 400 нови части.

Според съобщения на руския производител Iskra ще се нареди между остарялата Granta и малко по-голямата Vesta в гамата на Lada. Външният вид на новия модел е в стил „X-Design“ от Vesta, с изваяни калници и модерни светодиоди. От друга страна, пропорциите на субкомпактния седан напомнят на Dacia Logan, намеквайки за връзката с него.

Експерти от автомобилната индустрия твърдят, че платформата на Iskra всъщност е леко променена версия на архитектурата CMF-B, която се използва от няколко модела на Renault, Dacia и Nissan. Докато Renault Group напълно прекъсна връзките си с Lada през 2022 г., когато Русия нападна Украйна, в АвтоВАЗ се възползваха от достъпа си до научноизследователска и развойна дейност и работиха върху основите, за да подкрепят местното производство без никакъв принос от Франция.

„За рекордно кратко време по стандартите на световната автомобилна индустрия ние всъщност пресъздадохме този автомобил, правейки го технологично независим“, обясни президентът нва АвтоВАЗ - Максим Соколов. Той допълни, че общата инвестиция в проекта е 23 млрд рубли, което прави около 220 млн евро, като в момента тече последния етап на разработка на автомобила, който включва отстраняване на грешки в производството, фина настройка и конфигурация на всички системи на автомобила.

Под капака на най-новата Lada няма извенади, като опциите за задвижване са взети от други модели на марката. Базовата версия ще бъде оборудвана с 1,6-литров бензинов двигател Granta, произвеждащ 90 к.с. и съчетан с петстепенна механична трансмисия. По-мощният 1,6-литров агрегат от Vesta осигурява 106 к.с., които се изпращат към предната ос чрез шестстепенна механична или автоматична трансмисия.

Производството на Lada Iskra ще стартира в началото на 2025 г. в завода в Толиати, като цените ще бъдат обявени на по-късен етап. Засега моделът ще се продава само в Русия, но Максим Соколов заяви, че се търсят варианти и за експорт в чужбина.

Още снимки на най-новата Lada - вижте в галерията:

fallback
  • #24
    F-off ( преди 5 месеца )
    ...."За рекордно кратко време по стандартите на световната автомобилна индустрия ние всъщност пресъздадохме този автомобил, правейки го технологично независим, обясни президентът нва АвтоВАЗ"......Независим, независим, колко пък да е независим този кошер...?!??
  • #23
    F-off ( преди 5 месеца )
    Нов, нов, колко пък да е нов....?!?!
  • #22
    анонимен ( преди 5 месеца )
    глокник
  • #21
    Sergio ( преди 5 месеца )
    Крадци, наглеци и лъжци!
  • #20
    пУТИН ( преди 5 месеца )
    Ко ???? Нееееееееее !
  • #19
    Fury ( преди 5 месеца )
    В България започна да се сглобява ФИАТ 124 (Пирин) в Ловеч преди СССР да се договори с италианците. А историята с Булгаррено всички я знаем - Брежнев не харесал идеята!
  • #18
    Николай Недялков ( преди 5 месеца )
    Новия ръждясал ужас!
  • #17
    До 8 ( преди 5 месеца )
    Ние не произвеждаме коли точно заради руснаците. Как съветски сателит ще произвежда упадъчен капиталистически продукт, който на всичкото отгоре ще конkypира Жигулата.
  • #16
    Факт ( преди 5 месеца )
    Няма толкова тъпикато руснаците сами нищо не могат да измислят.Ще повтарят тая Дачия под различни имена десетилетия напред.
  • #15
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Следващия етап е платформи и части от Китай, директно или по лиценз. Ем ефтоно, ем много.Па ние по 50 бонки за по модерни ламаринки :)
fallback
Последни