IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как се транспортират коли за милиони по въздуха

Богаташите са готови да платят огромни суми, за да може любимата им кола да ги очаква там, където отиват

Амеерх Наран е космополитна личност. Роден и израснал в Зимбабве в индийско семейство на обущар, той става първи вносител на секс играчки в Хараре. След като печели милиони в частната авиация (самолетите му са били използвани от знаменитости, политици и дори шоуто на Кардашиян), сега той прекарва по-голямата част от времето си в Дубай и в Лондон. Което може да представлява логистично предизвикателство за тузарския му автопарк. Така започва репортаж на CNN за един интересен бизнес.

 
Самолети, транспорт
 
 

„Имам рядко Porsche Carrera GT, което ми струва $1,9 млн. и го държа на летището в Дубай“, казва Наран, чиято компания Vimana Private Jets също има офиси в Лос Анджелис и в Ню Йорк. „Ако летя някъде, Emirates ще го качат на най-ранния полет до мястото, където отивам, така че колата  да ме посрещне там“.

Наран, на 38 години, е един от хилядите богати собственици на суперколи, които не се замислят много преди да вземат самолетни билети за автомобилите си, като се възползват от специализираните услуги. Екстрата предлагат много от големите авиокомпании, особено базираните в Близкия изток. Една смазана система се е развила по естествен път, за да обслужва прищевките на свръхбогатите, които искат любимите им коли да ги следват навсякъде по света.

Традиционно сега е натоварено време от годината за тези услуги, тъй като най-богатите от Персийския залив се готвят да тръгнат към по-хладни столици за лятото. Последно, когато Наран е летял със своето Porsche от Дубай до Лондон с Emirates, той е платил £28 000 ($36 000). За по-малко е можело да кацне без кола в английската столица и да си купи чисто нов Golf в представителство на Volkswagen. Но кой баровец би искал да бъде видян в семеен хечбек.
 

самолети, транспорт


„Имам и клиенти с частни самолети, които са много богати и по-малко чувствителни към цената от мен. Те не искат да дават колите си на търговски авиокомпании. Затова предпочитат да наемат товарен самолет от нас”, казва, Наран от Кейптаун, където току-що е пристигнал за сватба. Без кола.

Свръхбогатите често вземат със себе си цели автопаркове, когато пътуват, Товарят луксозни играчи, включително и мотоциклети на чартърни товарни самолети, които следват техните частни. Покритите камиони се използват за  пътувания до адреси или гаражи. Баровците от петлолните страни се възмущават от идеята шофьори на случайни доставки да пипат колите им.

Наран казва, че най-богатите му клиенти не спят от страх някой да не потроши играчките им. Едни от тях наскоро наема товарен самолет, за да бъде готов да излети веднага. Забележете причината – новият му телевизор Samsung не можеше да влезе през вратата на собствения му самолет! Колко инча е това чудо!
Редките коли могат да струват милиони, но не винаги те са в самолета. „Имам един клиент, който транспортира Nissan Patrol 4x4 - казва Наран. - Не мога да си представя, че струва нещо, но той го харесва и му струва милиони да го разкарва по света заедно с едно Bugatti.“.

 
самолети транспорт


Дан Холуърт пък започна да доставя автомобили преди около 15 години, след като чиракува първо в товарната фирма на чичо си в Манчестър.  По-голямата част от бизнеса му е през лятото и е включвал автомобили, идващи от Близкия изток до Лондон. Някога вестниците бяха пълни с репортажи за хиперавтомобили, вдитащи страховити шумове из британската столица, като катарски принцове зад волана не се интересуваха много от ограниченията на скоростта или глобите за паркиране, които събираха пред луксозния универсален магазин Harrods.

Холуърт казва, че може да изпрати кола между Дубай и Лондон за около £10 000 ($13 000) с по-евтини авиокомпании. Но пазарът се е променил. Полицията и общинарите в Лондон започнаха да налагат строги мерки срещу най-бесните шофьори. Специални видеоклипове на кражби на .wuifpkr часовници и други престъпления срещу баровци отблъснаха много от клиентите му от Лондон. „Сега те ходят на ски и всичко това стана целогодишно“, казва Холуърт, чиято компания, Dan Car Logistics,  изпраща повече от 100 превозни средства годишно по въздух и още хиляди по шосе.
 

самолети, транспорт


Неговите клиенти все още са базирани предимно в Близкия изток и включват кралски семейства. Наскоро той транспортира „огромен“ Mercedes до Лос Анджелис за £20 000 ($25 000). И струващо £12 милиона ($15,3 милиона) специално издание на Bugatti Chiron Hermes до Марбея, Испания, за катарски принц. Ако не друго, казва той, потокът се е обърнал. Често транспортира коли от Лондон до Дубай на хора, които пътуват или правят бизнес там.

Това е тенденция, която авиокомпаниите също забелязват. Etihad Cargo съобщава пред CNN, че най-голямото търсене на тяхната услуга за доставка на автомобили FlightValet сега е в Обединеното кралство. Повече от половината от 139-те пратки на 151 автомобила през 2023 година тръгват от Хийтроу, предимно за Абу Даби и Дубай. Декември е най-натовареният месец, а най-големите дестинации за автомобили, напускащи ОАЕ, са Франкфурт, Цюрих и Чикаго.

Etihad работи само с регистрирани товарни агенти, а не с физически лица - автомобилите се считат за „опасни стоки“ и документацията, необходима за тяхното митническо освобождаване, може да бъде обширна. Холуърт, който е на 33 години, казва, че годишна застрахователна полица покрива цялата му дейност, включително и хонорарите. Затова понякога той учтиво отказва на нови клиенти, ако нещата изглеждат, да кажем, малко нередни.

„Винаги искаме личната карта на собственика, регистрационните документи на колите и да „усетим клиента“, казва той. „Не казваме просто „да, мога да направя това“. И в следващата минута да имате открадната кола в самолета и някои сериозни въпроси, на които да отговаряте пред полицията.“.

Подобно на Наран, който сега разработва свой собствен хиперавтомобил за 2,6 милиона долара, Холуърт разширява бизнеса си благодарение на маркетинг номер 1 – този от уста на уста на най-високи нива. Това понякога може да го изправи пред трудни искания. „Помолиха ме да транспортирам коне и камили - казва той. - Това всъщност не е моята работа и никога не бих казал „да“, ако не съм 100% сигурен, че товарът ще бъде жив, когато пристигне“.
 
 

0 от 500