В наши дни Dacia е марка, която успя да завладее Европа, но малцина си спомнят, че това стана благодарение на един модел. Създаването и пускането му на пазара се оказа гениален ход от страна на Renault, като от него бяха продадени милиони бройки. Първият Logan се превърна във феномен още при излизането си преди точно 20 години и очерта пътя, по който поеха и следващите модели на румънския производител.
Основното предимство на Logan беше цената от 5000 евро, благодарение на която той счупи всички рекорди, поставяйки конкурентите на Renault - като Volkswagen, например, в доста неприятна ситуация. В случая французите извадиха заек от шапката си с модел, който изобщо не можеше да се похвали с технология, а беше точно обратното, възможно най-елементарен.
Условията бяха кристално ясни - нищо особено в дизайна или конструкцията, но възможно най-здраво. Автомобил за пътуване по всякакви настилки, който е най-вече евтин. Logan представляваше пъцел от части от амортизирани вече автомобили като второто поколение на Clio, Modus, Mégane, Laguna или Espace.
И това се оказва гениален ход, тъй като разработката на нов модел, включително и на платформа за него, по това време струва около 30 млн. евро.
Renault похарчи малко над 1/4 от тази сума, като при цена от 5000 евро близо 4000 евро бяха печалба.
Първият Logan се продаваше по цял свят, а успехът му доведе до излизане на второ поколение, което не беше толкова успешно заради факта, че седаните мече не се радваха на толкова голяма популярност. От това обаче спечели Sandero, което се предлага и като хечбек и бързо натрупа клиентела. И благодарение на което Dacia очаква бъдещето си с още по-голям оптимизъм.