Третото поколение на Dacia Duster все още не е тръгнало по пътищата, но компанията-производител готви редица новости за него, които ще се появят през 2025 г. Популярният румънски SUV ще бъде оборудван с редица механични иновации, за да може да запази и дори да увеличи популярността си на пазара.
Румънската марка иска за изпревари влизането в сила на разпоредбите Евро 7, въпреки че те бяха отложени за 2030 г. Това дава достатъчно време на компанията да реагира, още повече че предстои излизането и на по-голям модел - Bigster, с който новият Duster ще сподели новите агрегати, съобщават медиите във Франция.
Новата генерация на Dacia Duster напълно скъса с предишния модел, лансирайки нова платформа, променяйки своя екстериорен и вътрешен дизайн, включвайки електрифицирана механика и добавяйки много пълно технологично оборудване. И всичко това без да губи основната си характеристика на достъпен модел.
Първоначалната гама на третия Duster включва три различни двигателя - 1.0 ECO-G, задвижван от пропан-бутан, 1.2 TCe микрохибриден бензинов двигател със 130 к.с. (предлага се и с 4x4) и 1.6 със 140 к.с. (самозареждане хибрид). През 2025 г. ще бъдат направени промени в гамата, като ще бъдат в съответствие с бъдещия му братовчед Renault Symbioz, чиято премиера предстои.
Новият трицилиндров двигател 1.2 TCe, пуснат на Renault Austral и присъстващ от началото, ще се разположи на върха на гамата. След първоначалното си пристигане при Duster със 130 к.с., в края на 2024 г. трябва да излезе и версия със 140 к.с. Тя също ще е с предно задвижване и опционално 4x4 (както и MHEV технология), а до средата на 2025 г. ще излезе и версия със 115 к.с. и нова EDC скоростна кутия с двоен съединител, като вероятно тя ще е без електрификация.
От своя страна гамата LPG в новия Dacia Duster също ще бъде попълнена с двигателя а 1.2 TCe, заменяйки сегашния с обем 1.0 литра. До края на 2025 г. се очаква версия 1.2 ECO-G със 120 к.с. с автоматична трансмисия EDC, както и друг по-мощен вариант със 150 к.с., който добавя електрификация и e-4WD електрически заден диференциал.
Най-късно през 2026 г. ще се предлагат и версии 1.2 ECO-G със 140 к.с., EDC трансмисия и 48-волтова микрохибридна технология, както и 120 к.с. с ръчна трансмисия в средата.
В допълнение към бъдещите иновации на Dacia Duster III, евтиният SUV ще промени своя двигател за бъдещите си самозареждащи се хибридни версии. Въпреки че ще започне търговския си живот със системата 1.6 Hybrid, пусната в Jogger през 2023 г., този двигател ще стане 1,8-литров, като така ще компенсира загубата на мощност, свързана с приемането на цикъла на Аткинсън.
От друга страна, електрическата част също ще бъде заменена от настоящия двигател, произведен от Nissan, с друг аксиален блок, разработен от френската компания Whylot, от която Renault Group притежава 21% от капитала. Повече ефективност и повече мощност е предвидена за Dacia Duster 1.8 Hybrid, който трябва да достигне 170 к.с. до края на 2025 г.