IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Eто ги новите ДВГ на Toyota

Моторите са с 4 цилиндъра, като предлагат по-голяма мощност и повишена ефективност

Председателят на Toyota - Акио Тойода, прогнозира, че захранваните с батерии електрически превозни средства никога няма да надхвърлят 30% пазарен дял. Той също така вярва, че двигателят с вътрешно горене не е враг, за разлика от въглерода, който изхвърля. Имайки това предвид, не е изненада, че японският автомобилен производител все още развива ДВГ, като само преди дни обяви създаване на ново семейство 4-цилиндрови агрегати.


Toyota


За тях е известно, че ще работят с обичайните изкопаеми горива, но също така и с въглеродно неутрални горива като течен водород, синтетично гориво и биогориво. По време на съвместната пресконференция с Mazda и Subaru бяха показани 3 двигателя, като единият е 1,5-литров атмосферен. Той е с около 10% по-малък обем и височина в сравнение с настоящия двигател, използван от Toyota, като не само ще бъде по-мощен, но и по-ефективен. Обещава се загуба на тегло от около 10%.

Конкретни подробности за мощността и разхода на гориво все още не са публикувани, тъй като четирите мотора все още се разработват. Toyota инсталира един от тях в прототип на Prius и го показа отделно. Компанията стига дотам, че казва, че новите й двигатели ще „революционизират опаковката на превозните средства“ благодарение на намаления си отпечатък. Правейки ги по-малки, Toyota може да свали предния капак на автомобила, като го направи по-аеродинамичен, за да увеличи допълнително икономията на гориво.


Toyota


Вторият двигател е 1,5-литров с турбокомпресор. Той ще бъде с 20% по-малък от атмосферния 2,5-литров, който се използва в момента. В същото време височината ще бъде намалена с 15%. Новият мотор ще бъде приблизително толкова мощен, но със значително увеличение на ефективността от приблизително 30%.

Най-мощният от групата ще бъде 2,0-литров агрегат с турбокомпресор. В сравнение със съществуващия 2,4-литров турбо двигател, новият агрегат има 10% по-малък обем и се възползва от намаляване на височината с 10%. Toyota обещава значително повече мощност и 30% по-голяма икономия на гориво.


Toyota


Както можете да си представите, новите двигатели са оптимизирани за хибридни и плъг-ин хибридни приложения. Financial Times цитира човек, запознат с дневния ред на Toyota, който казва, че редовите четирицилиндрови двигатели ще дебютират в електрифицираните автомобили към края на 2026 г. Интересното е, че някои варианти на двигателите също ще работят с дизел.

Отделно от обявяването на нови двигатели за така наречените „богати на електричество“ хибриди и PHEV, Toyota обмисля създаването на въглеродно неутрална верига за доставка на гориво. За да се случи това, автомобилният производител обединява сили с японската петролна компания Idemitsu Kosan, най-голямата петролна компания в страната Eneos и Mitsubishi Heavy Industries. Целта е двигателите с вътрешно горене да останат живи за дълго време чрез декарбонизация.

0 от 500
  • #6
    16 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    " 30% повече ефективност означава двигателят да харчи 30% по-малко енергия за извършване на същата работа, при положение, че от години е достигнат практически максимум на ДВГ " Не съм съгласен, ако ти беше прав ДВГ нямаше да бъде развиван,след като 100 години бензиновият мотор има КПД до 25-30%, но след 2015-та Тойота представи най-ефективния като КПД бензинов двг в света за своите хибриди ,а именно КПД над 40% Убеден съм,че сега инженерно са постигнали още много подобрения
  • #5
    2 rate up comment 13 rate down comment
    До 4 ( преди 1 месец )
    Единственото в което вярвам са физичните закони и знанията, както и фактите с които се аргументирам обикновено. Не вярвам на лъжи които противоречат на физичните закони, нито пък мога да си променя мнението заради обидите ви, лъжите ви, или сляпата ви Вяра без никакви аргументи с които ме засипвате.
  • #4
    13 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тесльо, ти си тоя който вярва в неграмотно преведените статии, пък на всичкото отгоре имаш и претенции за "функционална грамотност".
  • #3
    4 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Сега разбирате ли защо постоянно се подигравам както на лидерите на toyota които се опитват да манипулират с лъжи, така и на тези които вярват на лъжите, а не на физичните закони? Хареса ми една мисъл от днешна статия - в Тексас икономиката побеждава политиката и Тексас произвежда най-много соларна енергия от всички щати включително Калифорния, въпреки че политиците в Тексас по всякакъв начин възпрепятстват развитието на ВЕИ, както с лъжи така и със закони, за да защитят бизнеса си с изкопаеми г
  • #2
    5 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    "Новият мотор ще бъде приблизително толкова мощен, но със значително увеличение на ефективността от приблизително 30%."Който повярва на това е по-зле и от онези първите в първото мнение. Това означава че са поредните сектанти които вярват в перпетуум мобиле и не вярват на науката и на физичните закони. 30% повече ефективност означава двигателят да харчи 30% по-малко енергия за извършване на същата работа, при положение, че от години е достигнат практически максимум на ДВГ и електродвигателит ...
  • #1
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    "За тях е известно, че ще работят с обичайните изкопаеми горива, но също така и с въглеродно неутрални горива като течен водород, синтетично гориво и биогориво"Ако след твърдението за брутален двигател който работи с течен водород не ви светне лампата, значи сте 100% коне с капаци които безрезервно вярват на гурута, вождове и сектантски лидери.