IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Автомобилната индустрия отново е локомотивът на ЕС

Германия е номер 1, България е в лагера на износителите на рафиниран нефт

Автомобилната индустрия винаги е била жизненоважна за Европа. Този сектор дава 7 % от БВП на ЕС. 13,8 милиона европейци работят в повече от 17 300 дружества, сзързани с колите. Около 30 % от световните автомобилни патенти идват от европейски държави.

 
карта ес


Карта от Visual Capitalist графично показва кой е основният продукт, изнасян от всяка страна от ЕС, а превозните средства (и рафинираният петрол) видимо преобладават. По данни за 2022 г. има девет държави, чийто основен износ са от автомобилната индустрия: Австрия, Чехия, Германия, Унгария, Португалия, Полша, Румъния, Словакия и Испания. Не е изненадващо, че германците са номер 1, като генерират почти 150 милиарда долара годишно.
 

И внимание, втората най-важна индустрия за износа в ЕС пак е свързана с колите - нефтът и газът. Тук водеща е Холандия. Износ на рафинирани нефтени продукти е и основното перо за България, сочи картата. Успяваме да продаваме такива стоки за 4 милиарда долара.

Други продукти спомагат за диверсифицирането на икономиката на ЕС. Основният експортен продукт на Франция са самолети, хеликоптери и/или космически кораби (начело с Airbus), докато Италия и Дания се открояват в индустрията за пакетирани лекарства. Това не значи, че Франция и Италия не изнасят и доста коли, но явно парите в другите индустрии са повече.

Ирландия има голяма фармацевтична индустрия, дом на гиганти като Pfizer, Johnson & Johnson, Merck и Novartis. Дания пък отвръща с Novo Nordisk като перла в короната, която има за цел да разбие пазара със своя продукт за отслабване

 
Електрически автомобили-56


Почти всички традиционни производители, които не успяват да направят електрическия автомобил печеливш продукт, не са склонни към протекционистката политика на Брюксел. Босовете на Stellantis, BMW, Mercedes-Benz и Renault пеят в един хор - тази "заплаха" е възможност за Европа да действа заедно. Дори Ferrari го определя като "красиво състезание". Европейците искат да избегнат търговска война, която САЩ вече започнаха, а освен това имат много важни производствени центрове в Китай.

Около 37% от целия внос на електрически автомобили в Европа идва от азиатската империя. И то не само местни марки, но и западните - от Tesla до Volvo, от BMW до Renault Group. Но европейските производители се нуждаят от план за защита на бизнеса си. Те ще трябва да стават по-конкурентоспособни, за да постигнат най-накрая евтиния електрически автомобил, който ще накара тази технология да излети на пазара.


0 от 500
  • #3
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Изгаряне на нефтопродукти, изписване на ненужни лекарства за да се подкрепи фармацията, включително ваксини и особено на Пфайзер, звучи чудесно за подобряване на състоянието на европейците. Особено една група европейски олигарси и политиците които са си назначили да правят политиките. Все пак и икономиката (парите на олигарсите) са по-важни от здравето на населението и трябва да се стимулират продукти които носят най-големи печалби, независимо от последствията.
  • #2
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Всеки си решава не само като гласува но и като си купува кола подкрепя ли ЕС или не, моят Нисан е правен в Англия, предната Кия беше правена в Корея, кола от зелените измамници няма да си взема ако ще да е най-добрата.
  • #1
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Радва как са избрали Кия сиид за да отбележат европейските държави които изнасят най-много автомобили :)