IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota, Subaru и Mazda обединяват сили за разработката на нови двигатели

Трите компании ще гонят пълна декарбонизация на задвижващите агрегати

Три от водещите японския производители - Subaru Corporation, Toyota Motor Corporation и Mazda Motor Corporation, обявиха плановете си за разработване на нови двигатели, адаптирани към електрифициране и постигане на въглероден неутралитет. Те ще бъдат оптимизирани за интеграция с двигатели, батерии и други електрически задвижващи системи, обявиха в съвместно изявление трите компании.


двигател


В момента автомобилните производители се сблъскват с по-строги стандарти за емисии на пазарите в ЕС, където през 2030 г. влиза в сила регламента Евро-7, а през 2025 г. ще бъде забранена продажбата на новите автомобили, оборудвани с ДВГ.

С новото поколение двигатели японските компании възнамеряват не само да подобрят автономните си показатели, но и да оптимизират интеграцията с електрическите задвижващи системи, използвайки предимствата на всеки компонент.

Новите двигатели, които са високоефективни и мощни, също революционизират дизайна на превозните средства, което ще ги прави по-компактни от съществуващите модели. По-малките размери на двигателите ще бъдат занижени от предната част на автомобилите, подобрявайки дизайна и аеродинамичните характеристики, като ще допринасят за повишена ефективност при разхода на гориво. Развитието ще бъде фокусирано и върху спазването на по -строгите екологични стандарти.

В допълнение, новите двигатели ще станат неутрални по въглерод поради отказа от изкопаеми горива и предложението за съвместимост с различни алтернативи, включително електрическо гориво, биогорива и течен водород. По този начин тези двигатели ще допринесат за широкото прилагане на въглеродни горива.

Съобщението е поредното доказателство за близките връзки на Toyota със Subaru и Mazda. Toyota притежава около една пета от Subaru и приблизително 5% от Mazda.


0 от 500
  • #6
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Наскоро пуснаха в София водородна станция, която щяла да бъде безплатна първите 2 години. Лесно се пуска безплатен обяд, когато буквално няма кой да го яде. Другото кYриозно е, че нашите се сетиха да ги изграждат, когато светът разбра по-трудния начин, че системата е далеч от работеща и започна да ги закрива. Но нали трябва да се усвоят едни европари.
  • #5
    8 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Страхотно. ДВГ на водород звучи като чудесно решение. Кой би предпочел да зарежда ток, ако може да зареди водород на 20 пъти по-висока цена от най-скъпия ток и да спести цели 10 минути. Няма човек на който 100 лв да съм по-скъпи от 10 минути допълнително висене на зарядната станция. Всеки би предпочел да даде 100 лв повече и да зареди за 5 вместо за 15 минути. Пък и зарядни за водород има навсякъде, а за ток няма никъде. Особено в България.
  • #4
    5 rate up comment 2 rate down comment
    До две ( преди 2 седмици )
    Типичен индикатор, че не харесваш изказването на някого, но няма какво да кажеш защото знаеш че е прав, е обидата. След като само обиждаш и нищо не казваш по въпроса, очевидно човекът в първото мнение е прав и ти си съгласен с него.
  • #3
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Това за родител 1 и 2 къде го чу? От някой холандец докато въртеше мистрият на скелето като роб в уредената им държава?
  • #2
    9 rate up comment 10 rate down comment
    Ха ха ( преди 2 седмици )
    Умен си,като на агънцето майка му или баща му, но за теб те са родител 1 и 2!
  • #1
    10 rate up comment 25 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Типичен индикатор за настъпващата смърт на дадена технология са мърджърите. Тя е междинна стъпка. Когато и тя стане нерентабилна, финалната е аутсорсването на разработката и производството. Така че след 10-15 г. очаквайте Тойотки с ДВГ, разработени от немски инженери и произведени някъде в Индия или Африка. Те ще се влачат още 10-15 г. на някои изостанали пазари, след което ДВГ ще остане спомен от миналото.