IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Голямата лъжа за колите без волан

След 10 години обещания и 160 млрд. долара инвестиции проектът за пълен автопилот изглежда мъртъв. Но има и лъч надежда

Трудно е да се правят предвиждания - особено за бъдещето, казваше гениалният физик Нилс Бор. И особено, бихме добавили, ако тези предсказания се отнасят за съвсем близкото бъдеще: в рамките на пет-шест години. Днес живеем три години след най-крайния срок, посочен от експертите за появата на напълно автономни, безпилотни автомобили. Но през 2024 те изглеждат дори по-далечни, отколкото през 2014. Защо най-голямото (и най-доходно) обещание на технологичния сектор донесе такова разочарование?
  
    
11 ключови въпроса за колите без волан (ГАЛЕРИЯ):


 
    

 

0 от 500
  • #15
    1 rate up comment 8 rate down comment
    До 11 ( преди 5 месеца )
    То още много неща не знаете и затова приказвате глупости. Например знаеш ли че колите на Waymo не са точно автономни, а работят само по предварително картографирани маршрути, за разлика от колите на Тесла, които могат да работят и в непознати градове и почти навсякъде? Виждал ли си как се справят напоследък в градски условия с голям трафик? Първо изгледайте някой клип за последната версия на автопилота на Тесла и после обяснявайте Как е круиз контрол, който не може да вземе завой извън града.
  • #14
    5 rate up comment 0 rate down comment
    до 12 ( преди 5 месеца )
    всичко опира до смисъла, който влагаме в думата "автопилот". Асистентите от второ ниво работят много добре вече, макар и без 100% надеждност. Но "автопилот" би трябвало да се нарича само пето ниво - без участие на човека, никога. Такава кола е още доста далеч в бъдещето, явно
  • #13
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 месеца )
    Предното мнение е мое. Нарочно няма да споменавам марка и модел
  • #12
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 месеца )
    Това че живеем в източна Европа не значи че асистентите на работят. Първо покарайте някой от изброените автомобили и тогава коментирайте. Колата ми е произведена Май 22 и е със последния софтуер от Ноември 23-та. В Германия и Италия се справя много добре по магистралите, но там навигацията е точна, има маркировка и нормални знаци. Всичко това се разпознава от автопилота. На тесните кръгови и супер големите детелини може и да иска помощ но в повечето случаи колата си се кара сама.
  • #11
    2 rate up comment 0 rate down comment
    до 10 ( преди 5 месеца )
    Това не го знаех. Доскоро изискваха да има safety driver.
  • #10
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 9 ( преди 5 месеца )
    Нямат шофьор вече! Абсолютно сами си вървят. Може да ги извикаш на адрес през приложението и идват сами.
  • #9
    3 rate up comment 0 rate down comment
    до 8 ( преди 5 месеца )
    Засега обаче колите на Waymo са с шофьор, който да се намеси при нужда.
  • #8
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    В САЩ от няколко години има напълно автономни таксита на компанията Waymo. Обикалят основно по улиците на Сан Франциско в централната част. Хората гледат на тях като атракция. Никой все още не ги взема на сериозно.
  • #7
    8 rate up comment 0 rate down comment
    до 4 ( преди 5 месеца )
    Тези, дето спят зад волана, са просто умствено ограничени индивиди. Както и тия, дето се пенявят колко е добър "автопилотът" на Тесла - пилот, дето няма кьорав лидар и разчита само на камери... Но на магистрала няма чак толкова непредвидими събития, че да не се справи автоматът. Докато в града е по-сложно
  • #6
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 5 месеца )
    Идеята ми е, че демонстрация на автономни автомобили движещи се в отделна, само за тях, лента има поне от десетилетие. Ако толкова голям е бил проблема със шофьорите в САЩ да са го направили (да са направили отделни ленти за автономни камиони), а в Европа да са си оправили железопътния транспорт. Най-големите проблеми с автопилота са във градска среда, което ме довежда до мисълта, че целта са пътуващите хора, а не бизнеса.