Спаъдърите са застрашен и пазарът на употребявани коли в този сегмент буквално експлодира. Въпреки това все още има няколко достъпни кабриолета за под 70 000 евро.
Но са трудни за намиране от любителите на шофирането с разрошени от вятъра коси, тъй като в света все повече навлизат SUV модели, икономични двигатели и електрически чудеса. Високите им цени само потвърждават феномена: колите, произведени в големи количества, които в миналото са били продавани на ниски цени, днес летят в небесата като стойност.
10 достъпни класически спайдъри ГАЛЕРИЯ
„Трябва да спрем всичко и след това да зададем новия курс по съответния начин.“ Така се обръща към борда на директорите на германската компания Хорст Мархарт , директор на Porsche Model Development, попитан за спешната необходимост от излизане от кризата , обхванала марката в началото на 90-те години.
От тук започва въвеждането на нови идеи, пренесени от нов модел, отново с 6-цилиндров двигател, но с течно охлаждане и разположен в централна позиция. Той е по-компактен и по-малко мощен от класическия 911. Рецептата има желан резултат: от представянето си през 1996 г. до 2003 г. (годината, в която Cayenne е лансиран), Boxster се позиционира на върха на продажбите на Porsche. И вдига марката до ден днешен.
Вдъхновен е от линиите на две икони от 60-те години, 550 Spyder на Джеймс Дийн и 718 RS , който по-късно дава името си на най-новото ендотермично поколение на модела.
При пускането на пазара той се задвижва от 2,5-литров 6-цилиндров двигател, извлечен от 3.4 на серията 911 996. Способен е да развие 196 к.с. Последван е през 2000 г. от нова двойка двигатели, с "базовия" 2.7 литра и 220 к.с., и версията "S" с 3.2 литра и 250 к.с.
Има две фабрики, способни да "произведат" първото поколение на Porsche Boxster. Една естествено разположена в Щутгарт и една във Финландия, принадлежаща на Valmet Automotive (където днес се раждат Mercedes A-Class и AMG GT 4Door). Общо 164 876 екземпляра са произведени между 1996 и 2004 г.