IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В Китай пуснаха евтин конкурент на Tesla Model Y с пробег от 1000 км

Onvo L60 е първият модел в новата бюджетна линия на марката Nio

Китайската компания Nio представи най-евтиния си модел Onvo L60. Електрическият кросоувър ще бъде пуснат в продажба през септември на цена от 219 900 юана (30 500 долара). Това съобщи сайтът CarNewsChina.


Nio Onvo L60


Onvo е нова бюджетна линия от първокласния китайски производител. Първородният L60 ще стане по-достъпен аналог на Tesla Model Y. Подобно на Tesla, новият Nio Onvo L60 е елегантен кросоувър с широк силует, подобен на купе.

Автомобилът има стремително изглеждаща "муцуна", тънки фарове и заострена задна част. Китайският електрически автомобил е дори с по-големи размери от Model Y. По-конкретно габаритите на Nio Onvo L60 са: дължина - 4828 мм, широчина - 1930 мм, височина - 1616 мм и междуосие - 2950 мм.


Nio Onvo L60


Друга интересна подробност за новата евтина алтернатива на Model Y е, че в топ версията си запасът от електричество ще е достатъчен да надхвърли пробег с едно зареждане от 1000 километра.

В салона на предния панел е монтиран голям 17.2-инчов сензорен екран, а също така има проекция на данни върху предното стъкло. Има и отделни монитори в облегалките на предните седалки. Автоелектрониката е разработена от Nvidia.


Nio Onvo L60


Мощността и динамичните характеристики на Nio Onvo L60 не се разкриват, но се знае, че китайският електрически автомобил ще има много нисък разход на енергия - от едва 12.1 kWh на 100 км. Колата има три батерии за избор: капацитет 60 kWh (пробег 555 км) капацитет 90 kWh (пробег 730 км) и капацитет 150 kWh - пробег над 1000 км.

900-волтовата архитектура ще позволи ултра-бързо зареждане на електрическия автомобил. В допълнение, изтощената батерия може бързо да бъде заменена с нова на специална станция.


0 от 500
  • #4
    22 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    И къде е новината? Електички с 60кВч батерия в Китай по 30к долара - бол. Като дадат цената на 150 киловатовата батерия да не стане вместо ура - олеле. И тези 1000 км са по китайския WLTP с това 12 кВ/100 само будят смях - като я бутат ли дава толкова? Ще се учудя градското да е под 16.
  • #3
    12 rate up comment 20 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Осъзнавате ли че това е още един пирон в ковчега на ДВГ независимо дали с партийна подкрепа или не? Очевидно е че няма да стане както си мислят японофилите, бързото зареждане на батериите и увеличаване на енергийната им плътност в съчетание с намаляване на цената, да стане по време на прехода с хибриди без нито един електромобил по пътя. Най-добри резултати получават тези които се целят в крайната цел - 1000 км с едно зареждане на цена и тегло по-ниски от ДВГ с подобно време за зареждане.
  • #2
    16 rate up comment 8 rate down comment
    До първия ( преди 6 месеца )
    И това ще стане. Тесла някое време ще глътне въздух. Но ще е доста след ДВГ.
  • #1
    12 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 месеца )
    Тесла умре.