fallback

Volkswagen също се насочва към хибридите за сметка на EV

Компанията ще преразгледа моделната си гама, за да отговори на потребителите

След скандала с вредните емисии на дизеловите двигателите от 2015 г. ръководството на Volkswagen премине в ръцете на Херберт Дийс - германския изпълнителен директор, който е и близък приятел на Илон Мъск. Той виждаше електрическите превозни средства като бъдещето на индустрията и вярваше, че двигателите с нулеви вредни емисии могат да оправят имиджа на германския производител. Сега обаче Дийс е аут, а неговите наследници преразглеждат тази стратегия.

Volkswagen става най-новият автомобилен производител, който без да вдига шум се отказа от смелите си ангажименти за преминаване към EV след Ford, GM и Mercedes. Сега марката планира да разшири гамата си от plug-in хибридни превозни средства, тъй като растежът в сегмента на електрическите превозни средства се забавя.

„Клиентите сега искат plug-in хибриди, включително в Китай и САЩ“, коментира новият ръководител на марката Томас Шефер пред Bloomberg. Автомобилният производител се отказа от плана си да построи фабрика за електромобили в Германия на стойност 2 млрд евро и спря да търси външни инвеститори за дъщерното си дружество за батерии.

Всичко това е изненадващ обрат за марка, която още през 2021 г. смело заяви, че електрическите превозни средства са „спечелили надпреварата“, и която се похвали с предимството си при електрическите двигатели. Проектите, започнати от Дийс, обаче явно идват в повече на компанията и сега тя преразглежда електрическите си планове.

В момента във VW работят върху две нови платформи само за електрически превозни средства и върху създаването на дъщерно дружество за батерии. Освен това автомобилният производител се опитва да създаде софтуер за своите превозни средства, което доведе до проблеми за купувачите и забави пускането на новите EV модели на Porsche и Audi.

Все пак автомобилният производител не се е отказал напълно от технологията. Volkswagen все още търси европейски партньори за създаване на евтино компактно превозно средство, задвижвано от батерии, и също така работи с Xpeng, за да си върне пазарния дял в Китай, чиито потребители са изоставили чуждестранните автомобилни производители в полза на местните марки.

fallback
  • #10
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Въпреки, че смятам посоката на toyota за грешна, няма как да не уважавам последователността на Акио Тойода. Съсредоточили са се към една технология и произвеждат най-добрият продукт от тази технология, защото имат фокус върху нея и влагат всички сили и средства да я разработват. Останалите постоянно започват и изоставят различни технологии и от Пловдив днес тръгват към София, а утре към Бургас по средата на пътя за Бургас се сещат че ще идат на София. toyota и Tesla знаят накъде са тръгнали
  • #9
    Турбо ( преди 4 месеца )
    Очаквам да направят хибридна баничарка, екологична в града и неограничен пробег за дълъг път.Електричките са перфектни в града и до близките села,за дълъг път не стават.Аз смятам,че двете технологии двг и електрички ще вървят заедно.В какво процентно отношение ще бъдат, 90/10,70/30 или 50/50, само пазарът ще покаже.
  • #8
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Всички тези процеси си имат логично и разумно обяснение. Вече няма визионери и всички следват пътя на парите. Преди 2 год. Тесла за едно тримесечие спечели повече от toyota въпреки че toyota тогава продаваше 10 милиона автомобила, а Тесла само 1 милион и печелеше около 10 пъти повече от продаден електромобил. Всички се втурнаха да произвеждат електромобили, като Тесла. Включително и toyota и изхвърлиха шефа по този повод. Сега toyota печели най-много и всички се втурнаха да произвеждат хибриди
  • #7
    До РУК ( преди 4 месеца )
    В ерата на излишъка от евтини батерии, Не мислиш ли, че мантрата за малките батерии защото има дефицит вече се е изтъркала? В ерата на фалиращи рециклиращи предприятия за батерии защото няма суровини за рециклиране и над 90% рециклиране на основните материали за батерии, Не мислиш ли че мантрата за замърсяващите батерии вече отече в канала?
  • #6
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Това ми напомня далечното минало, когато всички се смееха на германците, че ще си затварят атомните централи. Много време по-късно, дойде една енергийна криза и не само, че им провали плановете за затваряне на АЕЦ, но се наложи да събарят вятърни генератори върху въглищни мини, за да заработят отново закрити вече въглищни централи. Тогава в тези далечни времена вече беше обявен провала за преминаване към чиста енергия. Началото на цялата тази история беше далечната 2022.
  • #5
    РУК ( преди 4 месеца )
    След 10 години забавяне заради политически намеси в развитието на тази индустрия,най-после хибридите ще изиграят ролята си - плавен преход от една технология достигнала пика на развитието си към технология което тепърва ще се развива.Винаги съм твърдял,че хибридите заради нуждата от по-малка и по-ефективна батерия и задвижване са много по-добро "муле" за развитие на ел.технологията от прескъпи субсидирани коли с по тон батерии и никому ненужно ускорение.Да живее правото на избор на потребителя!
  • #4
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Колега, стига с тоя дизел. Всички помним че беше изкуствено наложен за да се покрият нормите на СО2, и се стигна до абсурди коли като С1, смарт и други подобни да имат дизелов двигател. В момента нещата си идват на мястото.
  • #3
    До 2 ( преди 4 месеца )
    И тебе да слушат. Все пак си по-велик инженер, който ги разбира терпето mobile-тата водородните технологии и синтетичните горива.
  • #2
    Гост ( преди 4 месеца )
    Ще слушате Акио Тойода.
  • #1
    Факт ( преди 4 месеца )
    Мир на праха на дизела
fallback
Последни