fallback

Volkswagen също се насочва към хибридите за сметка на EV

Компанията ще преразгледа моделната си гама, за да отговори на потребителите

След скандала с вредните емисии на дизеловите двигателите от 2015 г. ръководството на Volkswagen премине в ръцете на Херберт Дийс - германския изпълнителен директор, който е и близък приятел на Илон Мъск. Той виждаше електрическите превозни средства като бъдещето на индустрията и вярваше, че двигателите с нулеви вредни емисии могат да оправят имиджа на германския производител. Сега обаче Дийс е аут, а неговите наследници преразглеждат тази стратегия.

Volkswagen става най-новият автомобилен производител, който без да вдига шум се отказа от смелите си ангажименти за преминаване към EV след Ford, GM и Mercedes. Сега марката планира да разшири гамата си от plug-in хибридни превозни средства, тъй като растежът в сегмента на електрическите превозни средства се забавя.

„Клиентите сега искат plug-in хибриди, включително в Китай и САЩ“, коментира новият ръководител на марката Томас Шефер пред Bloomberg. Автомобилният производител се отказа от плана си да построи фабрика за електромобили в Германия на стойност 2 млрд евро и спря да търси външни инвеститори за дъщерното си дружество за батерии.

Всичко това е изненадващ обрат за марка, която още през 2021 г. смело заяви, че електрическите превозни средства са „спечелили надпреварата“, и която се похвали с предимството си при електрическите двигатели. Проектите, започнати от Дийс, обаче явно идват в повече на компанията и сега тя преразглежда електрическите си планове.

В момента във VW работят върху две нови платформи само за електрически превозни средства и върху създаването на дъщерно дружество за батерии. Освен това автомобилният производител се опитва да създаде софтуер за своите превозни средства, което доведе до проблеми за купувачите и забави пускането на новите EV модели на Porsche и Audi.

Все пак автомобилният производител не се е отказал напълно от технологията. Volkswagen все още търси европейски партньори за създаване на евтино компактно превозно средство, задвижвано от батерии, и също така работи с Xpeng, за да си върне пазарния дял в Китай, чиито потребители са изоставили чуждестранните автомобилни производители в полза на местните марки.

fallback
  • #60
    До долния ( преди 4 месеца )
    Микрон не е мерна единица.Освен това понятие микрон няма има микро нещо си.
  • #59
    PLAID ( преди 4 месеца )
    2012 Мъск не намира мотори, годни за колите му. Праща инженер в Япония да купи оборудване за производство на мотори, преработва го по свои изисквания и прави собствен 4 полюсен, трифазен, променливотоков индукционен мотор, с меден ротор, който ротор има ексцентрично отклонение при въртене от 0.2 микрона! Пробвай това с ДВГ, Фауве. Резултат 35 кила, 470 коня (505 със Steinbauer power box), 2012-та. 12г. по-късно всички им увpя в главите, че изобщо не требваше да се пробват срещу него. Мача свирен
  • #58
    Бутай напред ( преди 4 месеца )
    Дизеловите педеразисе озъбиха но не са фактор
  • #57
    Факт ( преди 4 месеца )
    Дизела умре свиквайте
  • #56
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Днес говорят хибриди, а след някоя друга година ще изкарат нови модели TDI. Неизбежно е. Всеки инженер знае че по добро от дизела няма. Най здравите двигатели са дизеловите. Изкарват най много километри и са най икономични. Замърсяването от тях може да сведе почти до нула със съвременни методи като примерно пиролизно вторично изгаряне на саждите.
  • #55
    Турбо ( преди 4 месеца )
    Все пак благодаря и на двамата.Разглеждам покупката на хибрид,САМО ако няма дизели на пазара на нови автомобили.
  • #54
    Гостенино ( преди 4 месеца )
    Турбо като направи един от кратките си хиляда километрови глоксове, за деня ще спести 15 литра гориво с баничарката си без да е хибридна, въпреки че има аеродинамика на тухла и е много по-голяма от твоята corolla, която за да гори шест на 100 я караш с празен резервоар да не тежи. А натоварената баничарка на турбо е два тона. При теглене на големи товари все още не е измислено по-добро от дизела, така че не се напъвай. Карал съм повече автомобили от тебе, включително хибриди, за да говоря от опит
  • #53
    Гост ( преди 4 месеца )
    Турбо,не го слушай.Моята стара Тойота гори 6/100.Хибридите са много икономични.От електрика да искаш съвет,ще те качи веднага на Тесла.Той обаче упорито не иска да си купи Тесла,завалийката.
  • #52
    Тойота ( преди 4 месеца )
    Тесларите са все състезатели,но само на теория.Карат с 60 кмв час изпотени от притеснение до следващата зарядна.
  • #51
    анонимен ( преди 4 месеца )
    #50 кой е казал че като е на магистрала не може да се движи с 90кмч - както електричките правят най-често..
fallback
Последни