fallback

Volkswagen също се насочва към хибридите за сметка на EV

Компанията ще преразгледа моделната си гама, за да отговори на потребителите

След скандала с вредните емисии на дизеловите двигателите от 2015 г. ръководството на Volkswagen премине в ръцете на Херберт Дийс - германския изпълнителен директор, който е и близък приятел на Илон Мъск. Той виждаше електрическите превозни средства като бъдещето на индустрията и вярваше, че двигателите с нулеви вредни емисии могат да оправят имиджа на германския производител. Сега обаче Дийс е аут, а неговите наследници преразглеждат тази стратегия.

Volkswagen става най-новият автомобилен производител, който без да вдига шум се отказа от смелите си ангажименти за преминаване към EV след Ford, GM и Mercedes. Сега марката планира да разшири гамата си от plug-in хибридни превозни средства, тъй като растежът в сегмента на електрическите превозни средства се забавя.

„Клиентите сега искат plug-in хибриди, включително в Китай и САЩ“, коментира новият ръководител на марката Томас Шефер пред Bloomberg. Автомобилният производител се отказа от плана си да построи фабрика за електромобили в Германия на стойност 2 млрд евро и спря да търси външни инвеститори за дъщерното си дружество за батерии.

Всичко това е изненадващ обрат за марка, която още през 2021 г. смело заяви, че електрическите превозни средства са „спечелили надпреварата“, и която се похвали с предимството си при електрическите двигатели. Проектите, започнати от Дийс, обаче явно идват в повече на компанията и сега тя преразглежда електрическите си планове.

В момента във VW работят върху две нови платформи само за електрически превозни средства и върху създаването на дъщерно дружество за батерии. Освен това автомобилният производител се опитва да създаде софтуер за своите превозни средства, което доведе до проблеми за купувачите и забави пускането на новите EV модели на Porsche и Audi.

Все пак автомобилният производител не се е отказал напълно от технологията. Volkswagen все още търси европейски партньори за създаване на евтино компактно превозно средство, задвижвано от батерии, и също така работи с Xpeng, за да си върне пазарния дял в Китай, чиито потребители са изоставили чуждестранните автомобилни производители в полза на местните марки.

fallback
  • #50
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Ти сериозен ли си? Corolla hybrid 4,5 на магистрала? Дай някакъв източник на информация различен от твоята честна дума?
  • #49
    Тойота ( преди 4 месеца )
    Тойота Корола хибрид гори 4-4,5/100 бензин извън града,ако не натискаш много газта пада и под 4/100.Шкода Октавия гори 4/100 дизел.Разлика в разхода няма,цените на бензина и дизела се изравниха по бензиностанциите.Файда от дизела няма.
  • #48
    анонимен ( преди 4 месеца )
    VW и хибриди, lol, тези ми оправиха деня ;))))))))
  • #47
    Така кажи ( преди 4 месеца )
    Тоест още отсега на първо четене хибрида не е за тебе защото гори два литра повече на 100 км. Отколкото дизела и дори от баничарката ти. Да си купиш хибрид за дълги пътувания си е безумие. Хибрида става само за градско шофиране и там само единствените предимства. При много километри евентуално дори електромобил може да ти върши работа в дългосрочен план, но към момента вероятно ще ти излезе на същата цена за километър заради скъпите бързи зарядни в чужбина. В България излиза сметката.
  • #46
    Турбо ( преди 4 месеца )
    Шкода Октавия комби е с обем 1,7 кубика,Корола комби е с 1,6 кубика обем.
  • #45
    Турбо ( преди 4 месеца )
    Тесльо, търговията на едро се сви.Вчера е било едно, утре е друго.Палети никога не съм товарил, измисляш си.Возя кашони и чували с баничарка на половин обем.Пътувам из цяла България,до Гърция и Турция.Каня се и до Италия да вървя да търся нови стоки. Започнал съм с Москвич с ремарке.По твоята логика пак ли Москвич да търся?Баничарката няма добра возия,дърт съм вече и се оглеждам за нещо по добро.Шкода Октавия комби имат 2,0 тди дизел, Тойота имат комби с бензинов хибрид.
  • #44
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Коментирай за каната на Тръмп да върне въглищата и спирането на субсидиите за Тесла която не беше само за кана а ги лишиха от субсидии в период на три години точно когато им трябваха и щяха да фалират? Тогава и в Европа нямаше субсидии и въпреки това технологията оцеля по пазарни принципи. За сметка на това хибридите почти винаги са били субсидирани пряко или непряко, да не говорим за водорода. Какво стана с него въпреки милиардите субсидии? Без перспективна технология няма шанс за развитие.
  • #43
    анонимен ( преди 4 месеца )
    "Света на автомобилите бавно се връща към нормалния ход на нещата, за съжаление доста години бяха изгубени от политически намеси. Без тях днес и технологично и екологично нещата щяха да са в пъти по-добре!" Не мога да избягам от аналогията с фотоволтаиците защото са взаимно свързани. Коментирай изказванията си от преди две години за завръщането на въглищата и провала на възобновяемите източници през 2022? Както и "победата" на нашите въглишни централи, че ще работят до 2020 година?
  • #42
    До РУК ( преди 4 месеца )
    "процес при които хибридите се превръщат в доминиращ сигмент,което очевидно настъпва, а технологичната надпревара при тях води до прогрес в чисто електрическото задвижване." Принципно съм съгласен, но си объркал хронологията. В момента сме преминали опита с хибридите и сме в етапа на доминацията на електромобилите.
  • #41
    анонимен ( преди 4 месеца )
    "Турбо ( преди 44 минути )Гледах в шоурумите на Шкода и Тойота.Шкода Октавия и Тойота Корола имат добри по обем комбита." Нали трябваше да товариш палети и ти трябваше три кубика обем? Нали търсеше задължително баничарка? Колко харчи хибридна toyota corolla по твоите маршрути, защото ако си спомням критериите изкарваше автомобила веднъж на една-две седмици за по 1000 км маршрут, А през останалото време вървеше пеш из града. Нещо много рязко ти се сменят критериите. Колежката беше шега.
fallback
Последни