Да имате Bugatti в гаража означава не само да платите милиони евро за него. Преди всичко да го поддържате безупречено, а всеки малък ремонт вече означава хиляди евро. Надценени ли са официалните услуги на марките?
Звучи като виц случаят, разказан от собственик на британско луксозен представителство, но е самата истина. Сервиз на Bugatti му иска повече от 10 000 евро, за да поправи мижав бутон на неговия Veyron. Но пичът избира да го занесе на обикновен майстор и сметката e несравнима. На практика няма такава.
Карл Хартли е син на Том Хартли, един от най-големите купувачи и продавачи в Обединеното кралство. Те управляват Tom Hartley Cars, представителство, специализирано в сделки с луксозни автомобили, включително и за по няколко милиони евро. Наскоро той беше интервюиран от Роб Мур, един от най-известните британски водещи, който обикновено кани странни птици с милиони или противоречиви знаменитости. Карл разкрива рисковете да бъдеш ВИП купувач на автомобили. И даде пример какво се е случило с неговия Bugatti Veyron и копчето за управление на огледалата.
Хартли притежава Bugatti Veyron в продължение на четири години. Той е наясно, че поддръжката е доста скъпа и е подготвен. Но като има предвид високата класа на модела, не подлага на съмнение, че трябва да обслужва колата в официален сервиз.
Един ден контролното устройство, което регулира огледалата, отказва. Хартли е подготвен да извади вероятно над 1000 паунда за едното копче. Шокът обаче е тотален - от Bugatti му искат 9500 паунда стерлинги без ДДС. Или около 11 000 евро. Хартли пита какво оправдава такава цена за бутон. Отговорът е, че трябва да сменят и мотора, който движи огледалото и на практика цялата врата! А единственото нещо, което не работи както трябва, е самият контролер.
Чувствайки се измамен, Хартли решава да пропусне Bugatti и да го занесе в магазин за резервни части, с който обикновено работи. Е, не е случаен, тъй като оттам твърдят, че доставят части от въглеродни влакна за болиди от Формула 1. Хартли оставя своя Veyron за няколко дни и когато се връща, проблемът вече е решен почти без пари. Ремонтът се оказва изключително икономичен, тоест, сменен е само бутонът.
Той се продава само в комплект от пет бройки срещу, забележете, 1,16 евро! И очевидно е същият като на Volkswagen Transporter . Не трябва да ни учудва. Bugatti принадлежи към VW Group и автомобилите на всички марки споделят много компоненти. Освен това ремонтът отнема само 25 минути. Накратко, работата се оказва толкова проста и евтина, че вместо да го таксува, майсторът се обръща: „Дължите ми бира”. Вярно, в случая това е партньор, който със сигурност прави търговски жест. Но пък и колко ще вземе един коректен майстор за 25 минути работа. Както и да е, оттогава Хартли никога повече не вкарва своето Bugatti Veyron в официален сервиз.
Друг собственик на Bugatti, но Chiron, потвърждава цените за поддържане на неговия хиперавтомобил с 1500 коня. Главозамайващи са. Само за поддръжка той харчи средно по 11 000 евро на година. Но разкрива и прекомерно високите цени на резервните части. Например, загубата на ключа струва 13 000 евро. За тази цена можете да си купите Dacia Sandero. Но това не е единственото: смяната на задните му светлини излиза почти 50 000 евро. Всяко от колелата му е около 9 000 евро. Да не говорим за смяна на двигател, който е оценен на четири Lamborghini Urus.