fallback

Mercedes спира разработката нова платформа за луксозни електромобили

MB.EA Large трябваше да бъде в основата на следващите EQE и EQS

Mercedes-Benz се кани драстично да намали инвестициите си в разработването на платформа за електрически превозни средства, като една от крачките в тази посока е спирането на разработката на новата платформа MB.EA Large. Тя трябваше да бъде готова през 2028 г., като е предвидена за наследниците на съществуващите седани и SUV EQE и EQS.

По информация на Handelsblatt, разработката на MB.EA Large е отменена заради слабите продажби на съществуващите модели модели EQE и EQS. Отказът от разработката на платформата, както и от промените в заводите, ще позволи на Mercedes да спести между 4 и 6 млрд евро.

Първоначално Mercedes-Benz планираше да разработи две версии на MB.EA – MB.EA Medium за бъдещите EQC седан и SUV, и MB.EA Large за по-големите и по-луксозни автомобили. След като втората архитектура вече е отменена, Mercedes-Benz възнамерява да доразвие платформата EVA2, която формира основата за съществуващите модели EQE и EQS, с 800V архитектура за зареждане и тя да замени 400V системата, използвана днес.

Други планирани промени за платформата EVA2 включват нова технология за батерийни клетки и по-ефективни електрически двигатели за увеличен пробег. Твърди се, че заедно с MB.EA Medium, Mercedes-Benz има твърди планове за разработване на платформите MMA (за компактни електромобили), MB.AMG (спортни автомобили) и MB.VAN (товарни автомобили).

Платформата MMA, замислена да поддържа както електрически, така и двигатели с вътрешно горене, ще бъде в основата на третото поколение на CLA, CLA Shooting Brake, третото поколение на GLA и второто поколение на GLB. Новата структура е планирана да сподели своята архитектура на електрическо задвижване с MB.EA Medium.

Платформата MB.AMG, която трябва да излезе през 2025 г. като чисто електрическа архитектура, е предназначена за наследник на AMG GT 4-Door Coupé, както и нов тясно свързан AMG SUV модел.

Платформата MB.VAN, която трябва да бъде пусната през 2026 г., първоначално ще формира основата на наследник на днешния Mercedes EQV, преди да бъде използвана за други търговски превозни средства.

Според Handelsblatt решението да се отменят плановете за MB.EA Large платформата е част от по-широко пренасочване на бъдещите дейности за развитие на Mercedes-Benz. Производителят от Щутгарт промени целта си за постигане на 50% EV (plug-in хибридни и електрически превозни средства) дял от продажбите през 2025 г. до 2030 г. Той също така отмени плановете си да продава електрически автомобили само до 2030 г. „на пазари, където условията позволяват ”.

fallback
  • #16
    до 12 ( преди 6 месеца )
    Тойоткаджийче, къде буташ умрели королки в категорията на БМВ М3? И са беше само това - королката е 1500 с шофьор и по-голям двигател и повече ектри.
  • #15
    До 14 ( преди 6 месеца )
    Всяка година през последните няколко години Тесла уволнява по 10-20% от персонала и въпреки това завършва годината с 20 до 30% повече персонал от предишната година. Това е същото като със сривовете и спадовете на продажбите и на акциите. Пишат се новини само когато има уволнения и спадове но някак "забравят" да пишат, че след като са уволнили 100% от отдела за зарядни станции миналата седмица вече са наети 50% от предишните бройки. Защо ли? А бонусът на Илон Мъск не е годишен, а за резултати
  • #14
    анонимен ( преди 6 месеца )
    До 11: "Настоящите шефове бързат да си вземат бонусите сега днес и на момента.." По-алчни и нагли шефове от Илон Мъск драпащи за 55 милиарда бонус чрез съкращаване на 10% от персонала едва ли ще се намерят.
  • #13
    анонимен ( преди 6 месеца )
    До 11: "..липса на дългосрочна визия и късогледство." Тойота разработва батерии с твърд електролит, а Тесла - 4680 базирани на сегашни техмнологии, при това не особенно успешно. Кое от двете е липса на визия и късогледство?
  • #12
    анонимен ( преди 6 месеца )
    До 9: "За сравнение, моделите на Тесла са с 0 до 100 кг. по-тежки от еквивалентен модел с ДВГ." Тесльо, пак ли тия лъжливи опорки? Корола седан тежи 1300 кг, Модел 3 под 1800 няма.
  • #11
    До 10 ( преди 6 месеца )
    Нито mercedes нито toyota са прави да пестят от разработки на нови технологии за да си увеличат печалбите краткосрочно. Това показва липса на дългосрочна визия и късогледство. Настоящите шефове бързат да си вземат бонусите сега днес и на момента и не ги интересува за бонусите на следващите шефове след няколко години. 10 милиарда инвестиции в развойна дейност днес, които в бъдеще могат да им донесат 100 милиарда, всъщност са 10 милиарда "загуби" за счетоводството.
  • #10
    до 3 ( преди 6 месеца )
    Какво, според теб, прави Мерцедес? Спира платформа за модели, които съставляват доста малък процент от продажбите и. За останалите сегменти продължава с пълна сила. Много ти се иска Тойотка да е права, но не би.
  • #9
    до 4 ( преди 6 месеца )
    Тежка е. АДСКИ е тежка - 600 кг над еквивалентен S клас. За сравнение, моделите на Тесла са с 0 до 100 кг. по-тежки от еквивалентен модел с ДВГ. От личен опит ти казвам (не точно с EQS, а с тежки джипове), че не е никакво удоволствие да се шофира такъв шоппар. Ускорението е ок, но спиране и завиване - не, мерси!
  • #8
    Така е ( преди 6 месеца )
    Тези твърдения са верни още от 2010 година когато бяха планирали серийно производство през 2015. Още от тогава са най-напред и вероятно ще успеят да си изпълнят плановете от тогава. Предстои да видим в бъдещата 2015 година дали ще успеят да си изпълнят плановете и дали твърденията са верни
  • #7
    До 6 ( преди 6 месеца )
    Твърди се, че Тойота са най-напред в твърдите батерии
fallback
Последни