fallback

General Motors призна защо се е отървал от Saab, Pontiac и Hummer

Според бивш шеф на концерна властите са искали да ликвидират всички марки без Cadillac и Chevrolet

Един от бившите ръководители на General Motors - Боб Луц, говори откровено за събитията от началото на века, когато американците се отърваха от Saab, Pontiac и Hummer. След финансовата криза от 2008-а, представители на правителството на САЩ идват в General Motors. Загрижеността им за състоянието на концерна води до опит да се намалят разходите и кризисните мениджъри решават да се отърват от т.нар. „допълнителни" марки, като в крайна сметка само две от тях оцеляват - Buick и GMC.

Регулаторите на президента Барак Обама нямат въпроси само за Cadillac и Chevrolet, но са готови да ликвидират останалите марки. Buick успява да се защити благодарение на успеха си в Китай. Спасяването на GMC пък е подпомогнато от финансовите отчети - марката по онова време е рентабилна и не отива под ножа, въпреки че държавните служители я смятат за придатък на Chevrolet.

Останалите брандове имат далеч по-малко късмет. Боб Луц признава, че Hummer никога не е трябвало да бъде отделна марка - в случая търговците са направили грешка, която трябваше да бъде платена. Според топ-мениджъра на GM си е струвало да направят Hummer модел на GMC. Сега това е факт, но вече с електрически автомобили.

Самият Луц смята Pontiac за най-голямата своя лична загуба. Финансистите не приемат нито един от аргументите на топ-мениджъра, като посочват фактите - марката е нерентабилна от много години. Според Луц марката е била привлекателна за млади купувачи на GM, които избирали Pontiac. В същото време той смята ликвидацията на Saab за правилна стъпка, защото въпреки любовта на мнозина към тази марка, от нейните продажбите има още много да се желае.

Боб Луц не изпитва носталгия по марката Saturn. В края на първото десетилетие от новия век да имаш отделна марка за бюджетни Chevrolet-и е непозволен лукс и Saturn не издържа. GM се опитва да продаде марката, но не успява. В резултат на това оцеляват само четири от осемте марки, което позволи на автомобилния концерн да остане на повърхността.

 

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 5 месеца )
    2-ри, колко и странно да звучи, ГМ са се опитвали да спасят СААБ няколко пъти. Последния опит е бил,когато са им дали Вектра и са им казали - да я произвеждат като СААБ. Да, ама не. Шведите са се направили на отворени щото видиш ли те правели самолети, и тотално са изменили всичко - вън вътре.. (не помня дали мотора са запазили или и него са подменили). Логично, продажбите куцат и чашата на ГМ прелива и оттам историята е ясна.
  • #2
    Saab ( преди 5 месеца )
    Най голямата им грешка да фалират Сааб имам Сааб 900 нова генерация кабрио и не я давам за нищо
  • #1
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Поредните глупости на Боб. Всяко едно СЕО носи отговорност за компанията, която управлява. Какво е тръгнал да оправдава собствената си некадърност с президентската администрация? Нормално е като ходиш да просиш пари, да има условия. Ако си беше ръководил компанията като хората, нямаше да се налага да режеш.
fallback
Последни