Новият Интегриран план в областта на енергетиката и климата предвижда редица мерки за по-старите автомобили - не само забрана за вноса им в България, но и блокиране на възможностите за препродажбата им вътре в страната: такава информация бе разпространена от няколко издания в последните дни. От тълкуванията на въпросните издания излиза, че хората, притежаващи автомобили производство отпреди 2005 година, ще ги притежават завинаги, тъй като те няма да могат да бъдат пререгистрирани занапред. В самия документ, изпратен вече за съгласуване в Европейската комисия, обаче не пише нищо подобно, установи Automedia.bg. Eто какви мерки предвижда планът, и колко от тях ще се превърнат в реални правила (важно e да уточним, че те са описани най-общо като намерения, и едва след потвърждение, че отговарят на европейските правила, ще бъдат разписани по-детайлно).
10 идеи от плана: кое ще се случи и кое - не (ГАЛЕРИЯ):
Последната важна точка предвижда "рехабилитация и модернизация на съществуващата пътна инфраструктура за осигуряване на оптимална скорост и оптимални режими на управление на автомобилните двигатели". На по-нормален език това означава да се преразгледа пътната мрежа и съществуващите ограничения на скоростта; да се премахнат принудителните забавяния, излишни завои и т. н. Подобен план съществува от години и ако не грешим, бе изтълкуван от същите медии, които сега плащат собствениците на стари коли, като "Премахват завоите от пътищата". Понеже пътностроителните проекти са много интересни за всяка власт в България в последните 30 години, очакваме поне част от тези намерения наистина да бъдат финансирани от бюджета. А вече на какво ниво ще са експертизата и изпълнението, е отделна тема.