fallback

САЩ ще наложат 100% мито върху електромобилите от Китай

Таксите ще засегнат и други стоки и продукти, внасяни от азиатската държава

САЩ ескалират търговската си война с Китай, като още през следващата седмица се очаква да бъде обявено увеличение на митата за внос на електрически превозни средства от азиатската държава. От сегашните 25% митническите такси ще скочат на 100%, съобщава The New York Times.

Митата от 25% бяха въведени от администрацията на Доналд Тръмп през 2018 г. Настоящият президент Джо Байдън ще обяви увеличението им до 100% на 14 май. И това трябва да се превърне в бариера за навлизането на китайските електрически превозни средства в САЩ. Увеличението ще засегне още слънчевите панели, батериите и други продукти за чиста енергия. Решението е взето в рамките на закона за защита на националните производители, които не могат да се конкурират с евтиния внос от Китай.

Някои политици в САЩ смятат, че дори това увеличение не е достатъчно. Сенаторът от Охайо - Шерод Браун, призовава за пълна забрана на доставките на китайски електрически превозни средства в страната.

Това е нов удар срещу опитите на Китай да внася коли в Щатите. Преди няколко месеца Байдън нареди разследване на китайските коли, които се продават в САЩ. Според президента тези машини могат да събират поверителна информация за граждани и критични инфраструктурни обекти и да я предават на китайските власти. Това създава рискове за националната сигурност.

 

fallback
  • #22
    До 21 ( преди 6 месеца )
    В голяма грешка си. Ако правителството на САЩ можеше да наложи мита и на Тесла щеше да го направи за да защити останалите автомобилни производители. Тесла им е трън в очите.
  • #21
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Страх лозе пази. Нали Тесла ще продава по 20 милиона коли на година, защо САЩ ги е страх от Китайските електромобили?
  • #20
    Въпросът е ЗАЩО ( преди 6 месеца )
    "Първите автомобили са били ел. миксери и ДВГ-то ги е отвяло преди два века приблизително (не ми се рови за точни дати) и сега се пробваха, но уви ще си останат като водородните коли на тойота, ще се купуват от разни балъци и до там..."Хубава аналогия си направил и ако можеш да отговориш на въпроса ЗАЩО са били тези провали, ще видиш че отговора е един и същ -зареждането, а не задвижването. Именно заради зареждането се налагат електромобилите, а ДВГ отича в канала. Евтино и достъпно зареждан ...
  • #19
    До 15 ( преди 6 месеца )
    Неслучайно помолих всеки да си пише с никовете за да мога да ви цитирам. Избрах да обиждаш и да лъжеш като анонимен, за да не си поредния психопат, който е дошъл тук да лъжа и да обижда всеки който каже някой факт, но когато го попиташ за мнение не отговаря както правят психопатите. Вие дори нямахте смелостта да отговорите с имената си на елементарен въпрос дали след сриловете и спадовете на продажбите, тази година ще бъдат продадени повече бройки електромобили. Тръгна ли да говорят за бъдещето
  • #18
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Фактите съм ги давал хиляди пъти - защо от цяла Европа включително България, където минималната работна заплата до скоро беше по-ниска от китайската, Tesla избра да построи завода си в Германия? И не къде да е в Германия а в столицата. И от всички райони около столицата реши да избере този с най-строгите екологични изисквания. Построи завода си за електромобили и производство на батерии точно върху вододайната зона на столицата, от където идва питейната вода на столичани, заради митовете ти.
  • #17
    анонимен ( преди 6 месеца )
    "Ти питаш,дрънкаш небивалици,но факти не даваш!Според теб всички трябвало веднага да произвеждат електрички.Защо?Защото политиците така са решили?" Ти дори не можеш да разбереш за какво говоря и затова не си разбрал нито примерите нито фактите. Ще използвам твоята аналогия, за да ме разбереш. Ако искаш да спечелиш състезанието по маратон другата седмица, който и политик да реши и да ти нареди, няма да го спечелиш ако ВЕДНАГА започнеш да тренираш. ТРЯБВАЛО е да започнеш преди 10 години.
  • #16
    Мда ( преди 6 месеца )
    Ако китай произвежда по стандартите в нормалния свят,без робска експлоатация на хора и природа,без наливане на държавни пари,предимство им ще е едни 5-10% и нямам нищо против да не им се налагат мита и ограничения.Но когато на едните маратонци на пистата си сложиш раници с 20кила олово а на един си дал мотор,няма как да говорим за състезание и конглокенция.И няма значение кой кога е почнал да прави електрички.Има стотици хиляди китайски електрички по пристанищата.Що не се продават,що не си вземш?
  • #15
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Форумният *** пак е изперкал - 9 от 10 коментара са негови...изживява се като крайна инстанция мал*умника! Нека те открехна ид*отче, електрификацията ОТИЧА в канала, номера не мина! Първите автомобили са били ел. миксери и ДВГ-то ги е отвяло преди два века приблизително (не ми се рови за точни дати) и сега се пробваха, но уви ще си останат като водородните коли на тойота, ще се купуват от разни балъци и до там...Китайците се пробват, но уви не са в правилният отбор и ще потънат като Хуавей...
  • #14
    До 11 ( преди 6 месеца )
    Аз обикновено съм ЗА, а вие сте АНТИ. Аз не съм против нищо. Дори не съм против вашите мнения, въпреки че са противоположни на моите. Както виждаш аз постоянно ви питам и се интересувам от мнението ви, докато вие сте против моето и държите да не го казвам. Ако свалите розовите очила, ще видите грозната реалност за която ви говоря от години, защото ни настига. А можеше да се възползваме, ако и политиците не бяха като вас анти това и антионова без да са ЗА нещо. Нещо переспективно, а не въглища д
  • #13
    До 12 ( преди 6 месеца )
    Е не мога да се въздържа да не задам въпросите на всички 50 ника от които пишат най-много двама трима човека, защото тезата и на 50-те ника е, че модата на електромобилите отмина и вече никой не ги търси. Това е като държавата да наложи мита на телевизорите с кинескоп, за за да предпази пазара от масовото навлизане на китайците на тази ниша. Защо е нужно САЩ и Европа да се притесняват от навлизането на китайски електромобили, и от какво се притесняват автомобилните производители, щом няма търсен
fallback
Последни