fallback

САЩ ще наложат 100% мито върху електромобилите от Китай

Таксите ще засегнат и други стоки и продукти, внасяни от азиатската държава

САЩ ескалират търговската си война с Китай, като още през следващата седмица се очаква да бъде обявено увеличение на митата за внос на електрически превозни средства от азиатската държава. От сегашните 25% митническите такси ще скочат на 100%, съобщава The New York Times.

Митата от 25% бяха въведени от администрацията на Доналд Тръмп през 2018 г. Настоящият президент Джо Байдън ще обяви увеличението им до 100% на 14 май. И това трябва да се превърне в бариера за навлизането на китайските електрически превозни средства в САЩ. Увеличението ще засегне още слънчевите панели, батериите и други продукти за чиста енергия. Решението е взето в рамките на закона за защита на националните производители, които не могат да се конкурират с евтиния внос от Китай.

Някои политици в САЩ смятат, че дори това увеличение не е достатъчно. Сенаторът от Охайо - Шерод Браун, призовава за пълна забрана на доставките на китайски електрически превозни средства в страната.

Това е нов удар срещу опитите на Китай да внася коли в Щатите. Преди няколко месеца Байдън нареди разследване на китайските коли, които се продават в САЩ. Според президента тези машини могат да събират поверителна информация за граждани и критични инфраструктурни обекти и да я предават на китайските власти. Това създава рискове за националната сигурност.

 

fallback
  • #12
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Но вече въпросите са към всеки "по отделно". Тия дни ще станат дори и задължителни предполагам.
  • #11
    Хаха ( преди 6 месеца )
    Ей тоя анти-човек, няма спиране. Сам си пише и си философства.
  • #10
    До 3 ( преди 6 месеца )
    "ако не се вземат мерки срещу Китай, се получава "конглокенция" производители, срещу цяла държава. Държава която води политика на завладява и убиване на конглокенцията във всеки сектор който си набележи, със всички средства. " Сега ми хрумна да попитам всеки един антиелектрик от вас поотделно, защо въобще трябва да се води някаква политика срещу китайския внос на електромобили? Нали така или иначе според вас светът се връща към ДВГ и завинаги забравя за недоразумението наречено електромобил?
  • #9
    До 7 ( преди 6 месеца )
    Я пак, я пак? Тесла е единствената компания в Китай, която няма китайско участие и си е 100% собственост на Тесла. Всички останали европейски японски и американски производители са в съдружие с китайски компании, които държат над 51% от собствеността и на практика заводите им в Китай са китайски. Доколкото знам, Тесла не внася китайски батерии в САЩ. Дори "японските" батерии на panasonic се произвеждат не само в САЩ А в самия завод на Тесла. Според класациите Tesla е най американския производите
  • #8
    До 3 ( преди 6 месеца )
    Моята гледна точка е кристално ясна и не се е променяла с години. Винаги съм укорявал и съм се чудил защо останалите производители игнорират производството на електромобили и не виждат ли че ако продължават, ще бъдат изхвърлени от пазара рано или късно. Не знам дали е рано или е късно, но се стига до момента държавите да защитават автомобилните си производители заради абсолютната им неподготвеност. Лошото е, че подготовката трае десетина години, които са безвъзвратно изгубени.
  • #7
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Тесла се оказа не била китайска, двойни стандарти навсякъде...и накрая потребителя е прецакан а билионерите са двойно повече!
  • #6
    Анонимен ( преди 6 месеца )
    Защо САЩ не наложи 100% мито на батериите за Тесла?
  • #5
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Преди дни, в подобна статия писах за политиката на САЩ, че е подобна на тази на Китай. - ако искаш да си на местния пазар, трябва да произвеждаш на място. И че няма да оставят китайските коли да са по евтини от "американските". Истината е и другаде, че е-епохата на този етап приключи 1:0 за Китай.
  • #4
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Според мен от това няма да има голяма полза
  • #3
    До 2 ( преди 6 месеца )
    Твоята гледна точка вижда ли, че ако не се вземат мерки срещу Китай, се получава "конглокенция" производители, срещу цяла държава. Държава която води политика на завладява и убиване на конглокенцията във всеки сектор който си набележи, със всички средства. Без мита в дългосрочен план, клиентите ще намажат 20% по-евтини коли със съмнително качество. В дългосрочен план, няма да имат избор освен да купуват единствено китайски коли,на цени определени от партията.Това не е загуба,а защита!
fallback
Последни