Ще има ли свободна търговия? Да очакваме ли край на кризата в Сирия и бежанските вълни? Можем ли да спрем глобалното затопляне? Президентските избори в САЩ на 3 ноември са ключови за отговорите на тези въпроси, засягащи цялото човечество - макар право на глас в тях да имат само американците (а и те невинаги го упражняват).
Объркването срещу самозаблудата: тази карикатура на Джейсън Чатфийлд и Скот Дуули за New Yorker добре изразява чувствата на много американци около предстоящия избор
Изходът на спора между Доналд Тръмп и Джо Байдън ще има солиден ефект и върху автомобилната индустрия. Ето какво обещаваха двамата кандидати за сектора по време на предизборните си кампании.
Кой какво обещава за автомобилите (ГАЛЕРИЯ):
Америка на Тръмп е последният солиден бастион на двигателя с вътрешно горене и на големите кубатури. Има много други по-малки пазари, които също ги предпочитат, но САЩ са мотивацията на производителите изобщо да правят такива коли.
Президентът вече редуцира или отложи приетите от предшественика му Обама мерки за намаляване на автомобилните емисии, и даже влезе в остър конфликт с Калифорния и още няколко щата, които искат да продължат да ги налагат.
Макар Tesla да е американска компания, Съединените щати си остават страната на големите пикапи и на V6 и V8 двигателите. Тези машини са в основата на благоденствието не само на местни компании като GM, Ford и Ram, но и на японското автомобилостроене. Лъвският пай от приходите на Toyota, Honda и Nissan идват от щатския пазар и от автомобили с големи по обем двигатели - прости за производство и с голям марж на печалбата.