fallback

Популярността на колите с ДВГ в Германия продължава да расте

Премахването на субсидиите отказва все повече потребители от покупка на електромобил

За всеки четвърти жител на Германия (24%) премахването на държавните субсидии е намалило или напълно премахнало желанието за закупуване на електрическа кола, а в Берлин това важи за почти всеки трети (32%), показа проучването на HUK Mobility Study.

И още нещо любопитно. Цялостната оценка за електрическата кола като идеалното превозно средство на бъдещето също спада спрямо същата от 2023 година (от 19 на 15%). Въпреки това, когато водачите оценяват електрическите превозни средства, има значителна разлика между поколенията. Хората под 40 години са почти два пъти по-склонни да приемат електрическите превозни средства като идеалното средство за транспорт на бъдещето (22%), отколкото тези над 40 години (12%).

Класацията на автомобилите с алтернативни чисти задвижвания, като водород или е-гориво, също бележи спад (от 18 на 12%). Интересното обаче е, че за 72% от анкетираните автомобилът остава превозното средство, което най-добре ще отговори на нуждите им от мобилност в бъдеще.

„Това означава, че конвенционалните автомобили с двигатели с вътрешно горене изглежда отново набират популярност сред германците“, казва Йорг Райнлендер, един от ръководителите на проучването.

А ето и как се променя мобилното поведение на хората. Две трети от германците признават, че са променили мобилното си поведение през последната година. 33% отбелязват, че посещават по-малко магазини и правят повече покупки онлайн. Особено много хора са намалили броя на пътуванията до центъра на града за пазаруване. Всеки пети респондент (21%) общува повече с приятели и роднини дигитално, отколкото да ги посещава лично.

И почти също толкова голяма група е ограничила присъствието си на събития като концерти и театрални представления (19%). Проучването HUK Mobility включва 4101 души и е проведено през януари и февруари 2024 година.

 

fallback
  • #15
    Do 12 ( преди 7 месеца )
    До13 Ниско платен труд във Китай, няма в завод на поточна линия един работник започва на 2500 евро, отделно бонуси и тн това за 8 часов работен ден,в повечето заводи имат баня, столова която е много ефтина. Така че, не пиши глупости ефтино ама другпът
  • #14
    анонимен ( преди 7 месеца )
    "Китай пробива с държавни субсидии. Това е незаконно в световната търговия, но пък е изгодно за зелените фанатици" - То и в САЩ е незаконно, ама когато някоя комоания си я харесат, Федералния дава кредит на 0.1%, на банка, дето го дава на 0.2%, като условието е, *** ше се и вестира тоооочно в дадена компания ... Нииичичкондържавно яма. Всичко е на частните собственици на държавата :)
  • #13
    До 12 ( преди 7 месеца )
    Сигурно е така! Виж какво хубаво беше през 2022 , когато заради високите цени на газа всички енергоизточници в Европа поскъпнаха и европейската продукция стана скъпа и неконкyрентноспособна, а после Колко лошо стана, когато заради зелените фанатици които искаха да продават ток на Лев за киловатчас и изградиха само за година две огромни мощности фотоволтаици, цената на тока падна до нулата че и на отрицателни цени и повлече всички цени надолу. Ако ги нямаше, цената на тока още щеше да е левче
  • #12
    До # 9, а и не само ( преди 7 месеца )
    Китай пробива с държавни субсидии. Това е незаконно в световната търговия, но пък е изгодно за зелените фанатици, които си затварят очите. От тук идва "лидерството" на китайците и от още нещо - експлоатацията на нископлатен труд, за което също ЕС си затваря очите, тъй като е доминиран от зелените идиотизми. Пак заради тях Европа отстъпва от всякакви отрасли. Надявам се да си разбрал, че причините за краха на Европа е в зелените безумци, а не в липсата на стратегия в промишления сектор.
  • #11
    Реално ( преди 7 месеца )
    Бензин с/у магнитна тяга е като да сравняваш луканка с плутоний
  • #10
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Защото рафинирането на цветни и редки материали е *** и енергоемка работа и никой не иска да си цапа къщата с нея. По ирония, същата е логиката и на електрофилите, които се вълнуват основно, че електричките им не цапат покрай къщите им и замърсяването се случва "някъде далеч".
  • #9
    Подкрепям с две ръце ( преди 7 месеца )
    "анонимен ( преди 4 часа )Претендиращите за умници са във възторг, че Европа ще изостане фрапиращо от Китай." Точно това се опитвам да обясня на антиелектриците от години. Защо беше нужно да оставим Китай, който беше технологично джудже и копираше технологии, днес да е лидер в производството на електромобили и батерии? Не си ли научихме урока от фотоволтаиците? Само до преди 10 години Европа и Америка бяха лидери, а днес са джуджета и цял свят пазарува от Китай. Същото ще стане с електромобили ...
  • #8
    До 7 ( преди 7 месеца )
    А така хубаво започна, че германеца си прави сметката и без субсидии сметката не излиза. Иначе е много им харесват електромобилите ако не трябва да плащат сметката и с кеф ги купуваха като бяха по-евтини. От години упреквам както toyota, така и сега европейските производители, че вместо да вложат повече сили и средства в електрификацията за да не изоставят от американците и китайците, те абдикират и дават заден за да изостанат още повече и после ще се вайкат какво е станало с европейската промиш
  • #7
    Пропов ( преди 7 месеца )
    Германеца си прави и сметката и за кефа си мисли, щото може да си го позволи. Щом те не щат електрокари, значи тоя тренд е безмислен, обречен, ненужен, мъртво роден. Ще си остане нишов, за еко - манияци и някакви други по... особени прослойки на обществото.
  • #6
    анонимен ( преди 7 месеца )
    От една страна това е добре. Електрификацията даде предимство на китайците. Ако в Европа не се купуват, ще трябва да си ги продават само у дома, защото в третия свят няма инфраструктура.Но от друга страна, технологията ще се развива. Батериите ще стават все по-издържливи. Цените може би ще падат. И ако европейските производители не са в час, просто ще бъдат изринати от китайците. Аз мисля, че трябва да се търсят други технологични пробиви, като например ДВГ със синтетични горива
fallback
Последни